Spännande

Igår åkte jag ner till Plomari för att lösa av Bettina som är sjuk. Det har varit två intressanta dagar. Först och främst när jag skulle börja prata på bussen igår var mikrofonen trasig. Så jag fick smila och skrika väälkomnaaa på bussen istället och sedan vara tyst hela färden till Plomari, a.k.a Plomman. Spännande. Sedan hände lite insidenter idag under dagen som jag inte vart med om under hela sommaren.
Nu ikväll hade jag välkomstmöte här nere på ett av våra hotell, där jag också sovit i natt. Jag hade ett gäng väldigt trevliga norrmän som lyssnade och frågade frågor. Pricken över i:et var när hotellägarens hund kom in och la sig bredvid mina fötter, med en mus i munnen! Han kastade glatt omkring den runt mina ben, så till slut kunde jag inte fokusera på vad jag skulle säga mer, utan alla började skratta. Det var också ganska spännande in the world of charter;)

Nu väntar jag på Jojo, hennes syster och pojkvän som ska komma och hämta mig. Men innan vi åker hem ska vi äta på Sunset, en av mina favoritrestauranger här nere! Jummie=)

Maria-dagen

Den 15e augusti var det Maria-dagen, en av de största högtiderna i Grekland. Lesvos har Greklands näst viktigaste kyrka som ligger i byn Agiassos. I söndags hade jag transfern och överallt längs vägarna var det folk som vallfärdade till dit. Men det roligaste var nästan i måndags, dagen till ära, när jag skulle till Blue Sky för att säga grattis till Maria. Jag hade fått höra att paraden redan var över, så jag tänkte att jag skulle ta bilen.. En färd från Cavo Christo till Blue sky brukar normal sett ta två minuter. I måndags tog den 35 minuter för jag hamnade mitt i hästparaden! Jajamensan, jag hade den bästa vyn i byn.. Horse-asses rakt i rutan hela vägen till hotellet..

Igår var både jag och Johanna lediga, så vi åkte ner till Vatera, hälsade lite pån sköldpaddorna och slappade vid beachbaren El sol hela dagen lång! Dejligt;)

Nu vill jag ha mat innan jag avlider! Sen blir det flygplatsnatt för min del!

Adios muchachos!

Klipp klipp

I förrgår var jag hos frisören här i Molivos. Det är alltid lika intressant att gå dit, för man vet aldrig vad som händer. Jag bestämde mig för att göra en toning och klippa topparna. Toning och toppar liksom, hur lång tid kan det ta? Jo i Grekland kan det ta tid! Först ska det drickas kaffe, eller vatten, sen springs det runt till alla andra kunder, pratas lite med grannar som kommer in.. Efter färgningen skulle jag få en extra "hårterapi" som skulle göra håret mer glansigt och fint. Detta tog ganska lång tid. Sen äntligen skulle frisören ta fram saxen och klippa håret. Panagiotis, som han heter, ska alltid berätta vilka toppmoderna föreläsningar han har vart på under vintern i London plus att påpeka att min frisyr inte är modern längre enligt brittiska mått. Sist klippte han av min V-kant, och nu skulle jag absolut inte ha något uppklippt för det är omodernt i London. Okaaj.. Efter två timmar var jag äntligen klar, med väldigt liten skillnad mot vad jag hade innan jag kom dit, men jag är nöjd ändå!

I natt var det storm! Klockan tre vaknade jag av att jag trodde taket skulle blåsa av. Jag gick upp och tog in min tvätt och stängde dörrarna. När jag vaknade imorse och gick ut på balkongen låg mina trämöbler huller om buller på golvet! Rena orkanen! Ganska skönt var det ändå med lite blåst under min byvandring som jag hade idag, som annars brukar vara rätt svettigt.

Imorgon är jag ledig och har för första gången på länge inga planer på vad jag ska göra! Hmm....

Vad händer hemma i Sverige??

Mitt i högsäsongen

Jag vet, jag är usel på uppdatera. Den senaste månaden har bara flugit förbi och det har inte funnits någon tid att sitta ner och skriva. Nu är det ju högsäsong och det märks. Framför allt på vägarna, för det är så gott som omöjligt att parkera. Jag är van att parkera tröskeln, men nu måste man då gå säker 200 meter. Störande! Hehe..

De senaste två veckorna har bästaste Nadia varit här på besök! Det var så himla kul att ha henne här! När jag hade träfftid i Petra lämnade jag av henne på Cavo Christo och sen möttes vi upp för lunch. Nadia är en big believer of "Bränd idag, brun imorgon", så det blev en del solande och badande, precis som det ska vara på semestern=) En dag hyrde vi trampebåt med, och det var ett kapitell i sig! Så himla kul! Sen blev det en massa god mat, shopping, vespaåkande, Congas, Blue sky och champagne.. Nadia, kom tillbaka!
Nu sitter jag här på kontoret och har väntar på att min tvätt ska bli klar. Sen ska jag hem och sova middag och ladda för kvällens inspirationsmöte! På onsdag kommer Adonis Remmos till Mytilini för konsert, ska bli så roligt!!
Thats it folks.. Back to business!