Klipp klipp

I förrgår var jag hos frisören här i Molivos. Det är alltid lika intressant att gå dit, för man vet aldrig vad som händer. Jag bestämde mig för att göra en toning och klippa topparna. Toning och toppar liksom, hur lång tid kan det ta? Jo i Grekland kan det ta tid! Först ska det drickas kaffe, eller vatten, sen springs det runt till alla andra kunder, pratas lite med grannar som kommer in.. Efter färgningen skulle jag få en extra "hårterapi" som skulle göra håret mer glansigt och fint. Detta tog ganska lång tid. Sen äntligen skulle frisören ta fram saxen och klippa håret. Panagiotis, som han heter, ska alltid berätta vilka toppmoderna föreläsningar han har vart på under vintern i London plus att påpeka att min frisyr inte är modern längre enligt brittiska mått. Sist klippte han av min V-kant, och nu skulle jag absolut inte ha något uppklippt för det är omodernt i London. Okaaj.. Efter två timmar var jag äntligen klar, med väldigt liten skillnad mot vad jag hade innan jag kom dit, men jag är nöjd ändå!

I natt var det storm! Klockan tre vaknade jag av att jag trodde taket skulle blåsa av. Jag gick upp och tog in min tvätt och stängde dörrarna. När jag vaknade imorse och gick ut på balkongen låg mina trämöbler huller om buller på golvet! Rena orkanen! Ganska skönt var det ändå med lite blåst under min byvandring som jag hade idag, som annars brukar vara rätt svettigt.

Imorgon är jag ledig och har för första gången på länge inga planer på vad jag ska göra! Hmm....

Vad händer hemma i Sverige??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0