Maria-dagen

Den 15e augusti var det Maria-dagen, en av de största högtiderna i Grekland. Lesvos har Greklands näst viktigaste kyrka som ligger i byn Agiassos. I söndags hade jag transfern och överallt längs vägarna var det folk som vallfärdade till dit. Men det roligaste var nästan i måndags, dagen till ära, när jag skulle till Blue Sky för att säga grattis till Maria. Jag hade fått höra att paraden redan var över, så jag tänkte att jag skulle ta bilen.. En färd från Cavo Christo till Blue sky brukar normal sett ta två minuter. I måndags tog den 35 minuter för jag hamnade mitt i hästparaden! Jajamensan, jag hade den bästa vyn i byn.. Horse-asses rakt i rutan hela vägen till hotellet..

Igår var både jag och Johanna lediga, så vi åkte ner till Vatera, hälsade lite pån sköldpaddorna och slappade vid beachbaren El sol hela dagen lång! Dejligt;)

Nu vill jag ha mat innan jag avlider! Sen blir det flygplatsnatt för min del!

Adios muchachos!

Kommentarer
Postat av: M i n d i

Hi-hi... kan tänka mig att du hade bästa vyn. ;)



Nu är det inte såååå långt kvar tills vi ska åka. LÄNGTAR!!!! Och det där sköldpaddsstället har vi tänkt att besöka för det låter spännande tycker jag. :) Men då är det väl hyrbil som gäller för att ta sig dit? :)



Sen en fråga som väl är klassisk... tss.... hur långt är det till stranden från hotell Lassia? :)



Stor kram

M I N D I

2011-08-20 @ 09:05:20
URL: http://mindisrosadagar.blogspot.com
Postat av: M i n d i

Förresten.... Skalachori (som du tipsade om tidigare) och Vatera är två olika sköldpaddsställen alltså? :) Jag får kika i kartan...



Kram igen!

2011-08-20 @ 09:09:44
URL: http://mindisrosadagar.blogspot.com
Postat av: Helena

Hej Mindi!

Vilket datum är det du kommer? Vad kul, då ses vi ju på flygplatsen snart=)

Jag rekommenderar absolut att hyra bil, ön är så stor och lokaltrafiken är lite si så där.. Från hotell Lassia till stranden i Petra är det ca 1.5 kilometer, men sen ligger stranden i Anaxos ca 2-2.5 km från hotellet med så det kan vara kul å prova båda!



Yes, helt riktigt, det finns två ställen med sköldpaddor! (att mata sköldpaddor är ett av mina vanliga fritidsintressen nu för tiden haha). Det ena stället är dammen utanför Skalachori, och det andra stället är till höger om stranden i Vatera (södra delen av ön).



Kram kram

Helena

2011-08-21 @ 18:42:12
URL: http://brannassla.blogg.se/
Postat av: M i n d i

Hej hopp!



Den 24:e så idag är det "bara" en månad kvar. ;) Vi tänkte allt hyra bil men det kanske bara blir "över en dag". Gillar du stranden i Anoxos bättre alltså? :) Är det ok promenadväg dit eller? Förlåt att jag bombaderar dig med frågor... du får väl nog om dem ändå på dagarna. ;)



Kram kram

2011-08-24 @ 14:33:56
URL: http://mindisrosadagar.blogspot.com
Postat av: Helena

Hej hej!!

Det är absolut ingen fara, det är bara kul att du är intresserad av den här vackra ön=)

Jag gillar stranden i Anaxos mer när det är väldigt varmt, för där blåser det alltid lite mer. Annars så är stränderna i sig ganska lika.. Man kan promenera på själva huvudvägen från hotellet till Anaxos..skulle tro att det tar ungefär 20-30 minuter..

24e september, då kommer du med vårt sista Arlanda-flyg! September är en fin tid=)

Jag var inne på din blogg och kikade, vilka otroligt fina bilder du tar!



Kram kram

2011-08-25 @ 08:57:17
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0