Var var det jag var..?

 
Nu var det alldeles för länge sen jag skrev igen! Och denna gång när jag skriver är jag varken på ett svettigt och rökigt kontor, på Athens flygplats eller strandsatt i Wien; jag är hemma i Göteborg!
 
För typ tre veckor sedan lämnade jag mitt andra (eller kanske är det egentligen mitt första) hem och flög till Sweden, via Athen, Köpenhamn och Göteborg. Tredje gången gillt. Kanske.
Säsongen gick sjukt fort, och jag hade det så himla bra! Den stora skillnaden var ju att jag var ensam, och därmed mer tid till filosoferande (och faktiskt fokuserande:) När jag och bästa Jojo jobbade ihop hade vi ju en så bra deal: jag hade mest service, och hon hade mest kontor. Men nu fick jag istället göra det hela själv.
 
Trots att jag spenderat väldigt mycket tid på den vackraste av öar, Lesvos, finns det alltid nya platser att upptäcka! Till exempel hittade jag Faneromeni- en jättefin strand så långt väster ut man kan komma. Agios Ermoyenis- en helt underbart vacker lagun på södra kusten. Kalo Limani och Ancient Antissa- supermysiga "byar" nere vid havet. Kambos- lååång strand utan människor. Och för att inte glömma Thermí- en av Greklands äldsta utgrävningar, nämligen bosättningar från Bronsåldern!
Och då kan man ju fråga sig vad vi gjort innan, om allt detta var nytt för i år!? Nja du, Lesvos är STOR! Och jag kan  med handen på hjärtat säga att jag nog sett mer nu än de som är födda på ön!
 
Kalo Limani
 
Hur som haver, blev jag ju tillslut tvungen att packa ner mitt liv i min resväska och åka norrut igen. Väl hemma väntade mamma och pappa på flygplatsen, lika underbart att krama om dem som alltid!!♥
Och vad händer nu då? Inte sitter jag och rullar tummarna i alla fall. En tumrullare är inte jag. Jag har fått ett nytt jobb, inom en helt ny branch, sedan en vecka tillbaka. Eller helt ny kanske den inte är trots allt, men det är en annan historia...
 
Stay tuned...
:)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu jäklar ska du få en kommentar! Nu vill jag ha en uppdatering!!! Puss puss

2013-04-03 @ 20:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0