En euforisk helg

Lördagen den 26e maj var en stor dag för mig. Kanske inte bara för mig egentligen, men jag måste ändå säga att för mig var den extra stor;) Det hände två saker som jag verkligen älskar på samma dag! Hammarkullekarnevalen OCH Eurovision!
Dagen började med karnevalståg klockan 12 i ett underbart soligt Hammarkullen. Allt var precis som det skulle vara. Varmt, soligt, knökat, färgglatt och med ett lockande stekos av alla grillar låg som ett täcke över oss.

En väldigt väldigt viktig del i det hela är att hitta en bra plats. Och inte bara en bra plats, utan den ultimata platsen. Och believe it or not, men det gjorde vi!

Vi stod så himla bra att jag till och med fick fjädrar i ögonen av förbi dansade indianer vid något tillfälle.
Först kom Götalejon som vanligt, viftades och snurrades mid sina pinnar. Inte jätteimponerande om jag ska vara ärlig, men det hör till.
Sedan kom Los copihues med sina hundra dansare i olika dräkter. Då var kändes det verkligen som karneval! Så himla bra! Det enda som saknades då var Nadia så klart.. Så allt var inte helt perfekt trots allt..

Sen kom dansgrupp efter dansgrupp. Flera av grupperna dansade Caporales (mina älsklingsfavoriter!), och det var nästan så att jag fällde en tår för det var så bra! De var lika fina i sina sammetsdresser som alltid. Hoppandes, stampandes och skramlandes i sina stövlar med bjällror på! I LOVE it!
Caporales en el Hammarkullen;)

Lördagen fortsatte i samma spår enda till spöktimma. Klockan 21.00 började Melodifestivalen från Baku. När jag hörde Loreens låt första gången visste jag att hon skulle vinna. När hon vann svenska finalen visste jag att hon skulle vinna hela Europa. Och det gjorde hon! Vilken underbar lördag!!!

Loreen- helt euforisk

Sedan kom söndagen och Mors dag, då vi gick ut och firade världens bästa mamma♥
Mamma mamita, la mujer más bonita!
Och imorgon är det tisdag och sista dagen på mitt jobb! Skumt känns det, men jag längtar SÅ till min plats i solen igen! Iklädd pumps, kjol, vit skjorta och scarf blir det ännu en sommar på svettiga charterbussar! Love love love!!!

Kommentarer
Postat av: Jojo

:D

2012-05-29 @ 17:55:14
URL: http://drulljojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0