Den obligatoriska bussen

Nu sitter jag här igen på Athens flygplats. Vi har blivit riktiga buddy-buddies jag och Venetzelios. Flygplatsen alltså. Jag vet exakt vart jag ska gå. Jag går igenom glasdörren, går till höger, hämtar väskan, går ut till arrivalhallen, svänger vänster och tar hissen upp till departurehallen. Checkar in bagaget till någon dam med alldeles för mycket smink på sig, hittar sedan en plats där jag kan sitta ner och pusta ut eftersom det är så sjukt varmt på denna flygplats jämt. Sedan går jag igenom kontrollen, kollar smink, sniffar parfymer och sedan köper jag choklad. Sedan är det dags att utnyttja den fria internettimmen! Så, här sitter jag nu!
Det roliga med grekiska flygplatser, vart man än är, är den obligatoriska lilla bussen som tar en från flygplatsen till flyget och vice versa. Även om streckan inte är längre än 200 meter, så ska du promt bli körd fram till dörren! Snacka om att jag blev paff imorse när jag fick GÅ till flygplanet! Det tog mig säkert 45 sekunder! Vilken katastrof!

Men men, nu är det dags att lägga ner laptopen och bege mig till kontrollen (där man måste plocka upp laptoppen igen och visa gubben tangentbordet, bara så du inte gömt något där i ofcourse!). Sen kan det pipa hur mycket som helst när man gå igenom själva kontrollen, men då nickar de bara åt en att gå. I like it a lot. Har jag förresten nämnt att jag älskar flygplatser..?

Puss å kram
Final call for miss Helena

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha! Säg inte att de fick lov att ropa upp dig igen! ;)

2012-03-20 @ 22:17:04
Postat av: Anonym

Haha nä inte den här gången=) Jag väntade in i det sista...men sen orkade jag inte vänta mer, så jag gick till den förbannade gaten utan att de bett mig! Dåligt tycker jag... ;)

2012-03-20 @ 22:53:28
Postat av: Anonym

Nu har du varit på Atens flygplats bra länge ;)

2012-04-17 @ 07:23:00
Postat av: Jojo

Instämmer med föregående! ;)

2012-04-18 @ 22:31:12
URL: http://drulljojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0