Min ofärdiga bok

Jag undrar vad det beror på att jag sällan lyckas göra klart projekt som jag startar.. Idéer har jag många av, och de kommer nästan utskjutandes som pilar. Men mot vilken måltavla då? Det är då inte lätt att skjuta pilar när man inte har något att sikta på. Eller rättare sagt för många måltavlor att jag inte vet vilken jag ska koncentrera mig på. Ja, jag gillar metaforer.

Jag fick världens bästa idé och började skriva en bok. Jag visste redan slutet till och med. Det där emellan början och slutet (som vissa kallar handlingen) blev så jobbigt att jag la det på hyllan, och nu har jag ingen inspiration mer. Fy vad dumt! I mitt livs bok tar det helomvändningar hela tiden, och jag känner att just nu i skrivande stund kan vad som helst hända vid nästa steg. Ja det är så spännande att jag knappt vill lägga mig! Haha.. Nä skämt å sido, jag behöver ett tecken! I mitt huvud hör jag den där rösten som säger *pliiing, nu är det dags att vända blad*. Precis som i kasettbandssagorna man hade som barn på 90-talet!

Imorgon är jag ledig och då hade jag tänkt börja dagen på Sportlife. Tro det eller ej, men snart är det ju dags att hoppa i bikinin och då kan det vara på tiden att börja förvandla det där ett-packet till ett sex-pack! Till helgen är det salsafest som gäller! Det är något av de sakerna som gör det värt att vara hemma i Sverige. Man kan gå ut och dansa salsa! Man kan även träffa underbara Nadia och Bianca på afternoon tea bara-så-där! Sånt händer inte varje dag i Grekland;)

Nä nu ska jag sluta flumma, lägga mig ner och börja drömma! Och detta vill jag avsluta med några bilder från Grekland i mars, som jag inte haft tid att lägga upp innan! Natti natti!!

Portokalia

Den finaste utsikten, från mitt och Johannas ex-hus

Ihopknödda katter på en duk!

Superhäftigt övergivet hotell i Thermí

Strike a pose...
And so the story continues,
Nu är det dags att vända blad!
Godnatt


Kommentarer
Postat av: Jojo

Lite grekisk luft sätter alltid igång inspirationen på vad man ska göra härnäst..:) Jag vet nån som kommer att behöva lite sällskap! Kraaam!

2012-04-26 @ 21:42:53
URL: http://drulljojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0