Powerwalk

Är det inte underbart när man är ute och går en powerwalk, och så råkar en hel biltransport med snygga militärer åka förbi vinkandes och smilandes! Jag säger bara det, jag ökade takten till säkert 30 km/timma med ett stort brett leende om läpparna! Tack för den kicken=)

Nu är det fikondags! Fikonen är mogna, och det är ju bland det bästa med den här månaden! Härom dagen skulle jag åka från Plomari till Vatera för att möta upp Johanna och Sebastian. Jag var så fokuserad på fikonpallning där jag åkte i snigelfart att jag körde fel och körde ner på den lilla grusstigen som tar dubbel så lång tid som den stora asfalterade. Inte nog med det, där fanns inga fikon heller! Men idag fick jag en hel påse, så då gjorde jag en September-sallad a la Helena till lunch, dvs tomat, gurka, rödlök, paprika, fikon och vindruvor. Mumms!!

Nu ska jag hem och slänga av mig uniformen och träffa Julia, Sebastian och Esther för avskedsmiddag för Julia. Kleftiko here I come;)

Kommentarer
Postat av: M i n d i

Vad gott och lyxigt med färska fikon. :)~ Men vågar man palla? ;)



Kram

M I N D I ... 4 dagar kvar! :)

2011-09-20 @ 07:42:22
URL: http://mindisrosadagar.blogspot.com
Postat av: Helena

Jajamensan! Det gör alla=)

Nu börjar det nära sig för avresan ja! 28 grader på lördag såg jag på nyheterna, så det där regnmolnet ska nog ha blåst bort tills lördag!



Kram

Helena

2011-09-20 @ 11:24:11
URL: http://brannanssla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0