Göteborgs famous pessregn

Jag har vart hemma i snart tre dagar och nya järn i elden är redan inkastade. Än så länge kan jag inte avslöja något, men just nu känss det ganska ok att vara hemma trots stor saknad av Lesvos, min lägenhet, jobbet, gästerna och alla fantastiska människor jag lärt känna under tiden! Nu är mitt mission att hitta en lila höstkappa och försöka att bevara lite av solbrännan.
Nu ska jag ge mig ut i min bekväma fina bil, a.k.a black pony, som lydigt väntat på mig här hemma medan jag vart ute på äventyr. Vår bil på Lesvos var faktisk ett rent nöje att göra sig av med måste jag erkänna. Vår bil som inte för inte fick namnet Gaidouraki=lilla åsnan. Passagerarsätet var trasigt, en av dörrarna där bak gick inte att öppna, den saknade backljus och sist men inte minst så skakade ratten när man körde. Min black pony däremot är så tyst och smidig=) Och nu ska vi då till stan och träffa Susanne för en stor mugg te och massa tjöt. Kanske blir det en kladdkaka med.. Mumms♥

Helena, med massa hopp;)

Kommentarer
Postat av: Jojo

Visst är det fantastiskt att vara hemma med riktiga bilar! Jag har kört caben.. Så hääärligt! :) Mycket fika blir det. Har en känsla av att jag kommer att bli dubbelt så stor innom kort! Har hunnit med morotskaka, äppelpaj, chokladkaka och kanelbullar och har inte varit hemma en vecka ens..

2011-10-06 @ 18:46:05
URL: http://drulljojo.blogg.se/
Postat av: M i n d i

Hej igen! :)



I morgon har vi redan varit hemma i en hel vecka..... Vi hade det super duper bra på Lesvos! Vilken jätte fin ö och vilket kanon väder vi fick. :) Det var jätte fint där och det känns som vi har hur mycket som helst kvar att se. :)



Skala Sykamineas blev en favorit... men fy vilken läskig väg det var dit. ;) Halvägs ned så sa jag åt sambon att vi vänder om!!! Men jag bet ihop och sen satt jag och blundande resten av vägen ned. ;)



Jag ska försöka uppdatera bloggen med lite bilder endera dagen.... annars har jag lagt ut 200 bilder på FB men de vet jag inte om du kan se?



Kramis

M I N D I

2011-10-07 @ 23:08:37
URL: http://mindisrosadagar.blogspot.com
Postat av: Helena

Hej!!



Åh vad kul å höra!! Visst är det en liten pärla, Lesvos?=) Tror du att ni kommer åka tillbaka? Jag känner lite likadant, det finns så mycket mer att se och göra! Jag har vart där i två säsonger, men fortfarande finns det saker kvar att göra!

Jag ser fram emot att se dina bilder=)



Åh Skala sykamineas.. ja visst är det gulligt där? Var ni nere vid snäckmuseet i Xampelia med?



Kram kram!!

2011-10-10 @ 16:07:51
URL: http://brannassla.blogg.se/
Postat av: M i n d i

Jag vill absolut åka tillbaka. :) Vi trivdes så bra där och det påminde en del om SAMOS tyckte vi som också är vår favorit ö. :) Vi har ju en hel del kvar att se och snäckmuseet får vi bla ta då. :) Men såg du att vi hittade en del snäckor där på stranden i PETRA! ;)



Någon gång skulle jag vilja åka till GREKLAND på vintern. :) Det skulle vara så roligt att få uppleva hur det är där då. :)



Var kommer du att åka härnäst att jobba? :)



Kramis

M I N D I

2011-10-19 @ 17:00:25
URL: http://mindisrosadagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0