Ett paket på posten

När jag satt här och nästan nästan tyckte synd om mig själv, för brist på annat att göra, damp ett paket ner i brevlådan! Ett paket, till mig! Jag hade i förra veckan beställt smink och tänkte att det måste vara det, men la märke till att adresslappen var handskriven med väldigt fin och ren handstil. Märkligt, tänkte jag, har de nissar som sitter och skriver alla kunders adresser för hand anno 2011!?
Men när jag slet upp paketet fick jag se en bok skymta i den välförslutna förpackningen. En bok? Vad är nu detta, jag har då inte beställt någon bok! Men ur trillade också ett handskrivet brev från världens bästa ex-kollega och vän Jojo!!!

Hur glad jag blev då går inte att beskriva! Glatt började jag skumma igenom boken, och skrattade högt för mig själv och glömde med ens vilken långtråkig dag jag hittills hade haft! Jag måste bara ge ett litet smakprov från en av Johannas rekommenderade sidor:

"Flyg med Vet Hut Airlines
-Säkerhetsbältet knäpper man så här. Spänner så här. Knäpper upp så här.
Ja, men vad tror de? Att man utan dessa instruktioner ska försöka knyta en rosett på bältet? Eller trä ner ändarna i strumpskaften? Eller tro att bältets metalldelar är redskap att öppna vakuumförpackad flygplansmat med?
Om nu alla vet hur ett säkerhetsbälte fungerar finns det däremot annat som bara jag- okej, och kanske du också- tycks ha begripit. Exempelvis hur man beter sih när man kommer in i ett flygplan."


...Sen fortsätter det om hur vissa beter sig ombord. Väldigt rolig, och så sann!!
Tänk vad kul det är med handskrivna brev.. Man blir ju SÅ mycket gladare än när man får ett e-mail! Så, nu ska jag slänga mig på sängen och skratta vidare!




Tack så mycket Jojo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0