Strandsatt i Wien, second edition...

Det är inte första, men andra gången jag är strandsatt i Wien. Idag skulle jag och pappa åka hem efter en kanonvecka i Kardista hos framor, shopping i Athen och träff med fastrar, farbröder och kusiner. Åka via Wien är inte kul. För det första hade vi nästan fyra timmar till vårt conecting flight. Det är väl ok. Eller faktsktt var det lite mer än ok just idag, eftersom jag köpte ett jättejättefint armband! *Lycka*

Efter att vi gått igenom passkontrollen fick vi reda på att det var en liten försening. Jag är ju van vid förseningar, om man säger så, men när de uppdaterar gång på gång på gång att det är försenat på grund av att flygpersonalen inte kommit på plats än börjar man bli lite smått trött. Tur är att jag har min laptop=) Dels har jag kollat flyguppdatering innan de hunnit ändra på tavlan hehe och plus att Facebook är alltid en vän i nöden.
En kanonbra bok läser jag också, men den är väldigt sorglig stundvis så jag la ner den i väskan igen. Vill inte sitta här och storgråta.

Förra gången vi blev strandsatta i Wien var det till och med så att vi fick sova över på ett hotell på andra sidan gatan! Wien säger jag bara.. Ja, jag har även spytt en gång på denna omtalade flygplats. Ätit Wiener-schniezel, köpt Wiener-korv, men nu vill jag Wien-departa!

Mer om Greklandsveckan kommer en annan gång. Nu ska jag återgå att äta Mentos!

Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0