London baby!

En vecka har gått sedan jag kom tillbaka från The big city of London. Och ja, jag tillhör numera en av dem som älskar den staden! Så stort, vackert och så trevliga människor!

En kort-kort resumé av trippen:
1. Merdzana och jag hade tänkt sova på flyget dit, men icke, vi pratade och skrattade hela vägen över Atlanten.
2. Meri fick även en gratis dusch på flyget, då grabben bredvid läckte som en fontän när han pratade! Och prata ville han då göra hela tiden!
3. Vårt hotell hade varit ett sjukhus under andra världskriget. Japp, det spökade BIG time. Vi kände riktigt hur luften var tung och såg bilder i huvudet hur folk legat kors och tvärs och dött överallt!
4. Att inte shoppa i London gick inte så bra! Så himla mycket fint och vårigt överallt!
5. Bianca tog sig nästan två timmar för att hitta fram (som för oss tog 15 minuter). Tur att det fanns en reseledare i sällskapet haha;) Detta tyder oxå klart på att staden inte bara var stor, utan grandioza!
6. Av någon anledning hamnade vi på italienska restauranger varje kväll. Vi tog detta som ett tecken: next stop: Italia! (när vi har tid och pengar vill säga!)
7. Vi träffade både Brad Pitt, Johnny Depp och en hel bunt andra snyggingar till på Madame Tussauds. Väldigt coolt! Där tog vi även fina kort a la Andy Warhol. Cheers mate!
8. Åka turistbuss är kul. Hop on hop off!
9. Vi lärde oss att engelsmän är gentlemen på riktigt faktiskt!
10. Vi hade tänkt ta flyget hem på måndag morgon, men icke det heller! Ryan ville inte låta oss åka med. Dumma Ryan! Han lyfte sina vingar utan oss ombord, så vi fick glatt betala för en ny biljett för måndag kväll istället.
Kort sagt; en mycket rolig och händelserik helg i London! Och det är absolut inte sista gången jag åker dit kan jag säga! Nästa gång med en tom väska, en miljon i cash och springskor på fötterna;)
Tack girls för en wonderful weekend!!!

That's it!
Over and out from London...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att ni hade det bra i "min" hufvudstad! =) Blev det ett besok pa Primark pa Oxford Street?

2011-03-23 @ 20:53:53
URL: http://jojoonthemove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0