Utflyktstorsdag

Morgonen började med att jag gick upp, diskade och kokade kaffe. Åt cornflakes med banan och hade snabb-uppdatering med kollegan Jojo om gårdagen. Jag hade natttransfern med nya glada norrmänn. Och för att inte glömma en väldigt glad busschaufför! Den här busschauffören brukar normalt sett inte säga mer än nödvänligt (brukar bara spela en och samma låt om och om igen. Ja, vaddå psykiskt påfrestande! Samma låt i 1.5 timma! Can you imagine..? reds. anm.) Igår var han iaf på topphumör, sjöng hela vägen och lät spela olika låtar, vilket gjorde resan väldigt rolig..=) Halv två var jag hemma och la mig på sängen med ett leende om läpparna.

Idag skulle jag då haft byvandring. Efter att jag kämpat med vår scooter (som heter Pimpen) i säkert tio minuter, halvt brutit foten och kännt svetten rinna så där skönt längs ryggraden, (trots vår nya ryggsäck med air-channel system) kom jag fram till mötesplatsen, dock för gäves eftersom ingen kom! Oh well.. Sen dess har jag istället suttit här och jobbat på kontoret. Snart kommer Johanna och då ska vi på upptäcktsfärd. Dagens tur som vi satt ihop är: Lafionas för lunch och utsikts-kik, stopp i Vrisa för att kolla in ett museum där de har en jättesköldpadda. Efter det avslutas turen i Vatera, öns 10-kilometer långa strand!
Ja, utflyktstorsdagar are the best! Vi har lagt in på schemat att torsdagseftermiddagar ska ägnas åt upptäckter och lokalkunskap! Jag älskar mitt jobb♥

Alldeles nyss var Patricia här, en cool tjej som håller på med massage, healing osv. Hon visade upp sin giftspindel som hon fångat i en plastburk. Döda döda föreslog jag, men nej hon skulle ut i naturen och släppa ut den eftersom alla har rätt till liv tyckte hon. Hur som haver bokade jag i alla fall in ett yogapass med henne på måndag! Ska bli kul! 

Det var allt för idag! Vad händer där hemma? 
Cherios!!
 


Kommentarer
Postat av: Mary

Åh, vad härligt! Inte konstigt att du älskar ditt jobb. Trevlig tjej du verkar ha träffat där, hon med spindeln. Känns som vi har vissa saker gemensamt, hon och jag... Jo, här hemme regnar det ju en del, men det är rätt skönt när man ändå "jobbar". Men jag känner på mig att snart kommer soooolen! (enligt YR i alla fall;)) Massor av kramar från Grön Syster & co ¤

2011-06-23 @ 08:51:03
Postat av: Mindi

Åh en blogg om Lesvos! ♥ Vad glad jag blev nu! Vi ska nämligen åka dit i september och jag sitter och kikar runt på nätet och läser och njuter till alla bilder och så vips hamnade jag här. :)



Vi ska bo i Petra! En liten fråga.... var hittar man detta sköldpadde-ställe? Är det långt från Petra? :) Och.... finns det någon strand med snäckor? Vi är löjligt förtjusta i att plocka snäckor när vi är i Grekland. :)



Lägger till din blogg som favorit och kommer att följa dig. :)



Kram

M I N D I

2011-06-25 @ 12:27:58
Postat av: Helena

Hej Mindi!

Vad kul att du hittade min lilla blogg där ute i den stora internätvärlden!=) Och vad roligt att du kommer hit till Lesvos! Good choice;) Petra är hur mysigt som helst och september är en underbar månad här.. Museet med jättesköldpaddan ligger i Vrisa som ligger på södra delen av ön. Det är alltså en uppstoppad sköldpadda som levde här för flera miljoner år sedan. Annars kan du även mata livs levande sådana i en liten insjö som ligger utanför Skalachori (som är ca 30 min från Petra med bil).

Jag har inte stött på nån strand med specillet mycket snäckor här, men jag har hittat ett snäckmuseum(jag älskar oxå snäckor)! Det är en konstnär som gör tavlor, speglar och massa andra häftiga grejer av just snäckor. Det ligger i Xampelia (på östkusten, nära Mantamados).

Hoppas det var lite tips! Hör gärna av dig igen om det är nåt du funderar på!



Syster Grön! (eller ska jag säga Särimner hehe..?)Hur var midsommarfesten?? Ja, jag tror du skulle gilla Patricia! Ni har lite samma livsfilosofi... Och hur var möhippan??



Massa kramar!

2011-06-26 @ 17:24:28
Postat av: Mindi

Hej igen!

Tack för dina svar. :)



Då skriver jag ned Skalachori på ställen att besöka. ;) Det var nämligen de levande sköldpaddorna jag tänkte på. :) Roligt!!! Är det svårt att leta sig dit? :)



3 måander kvar nu! ;)



Kram kram

M I N D I



2011-06-30 @ 15:51:58
URL: http://mindisrosadagar.blogspot.com
Postat av: Helena

Hej igen!

Nej det är inte speciellt svårt hitta dit. Man måste bara köra sakta och hålla utkik=) Innan du kör in i Skalachori (från Petra sett) så finns det en liten rastplats på höger sida vägen (med trätak), alldeles bredvid finns den lilla sjön med sköldpaddorna=)

Kram

Helena

2011-07-01 @ 16:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0