Lesvos i Sverige

Olivolja, ouzogodis, honung och marmerlad från Lesvos.
Mammas förkläde från Melbourne i bakgrunden♥

Förra helgen var jag på julmarknad utanför Alingsås, där bland annat min grymma bigsis ställde ut sina fina designkläder! Ponchos, vristvärmare, kappor med mera, av Marias alldeles egna design!
Mittemot var Lesvos! Ja, produkter från Lesvos! Hur härftigt är inte det då!? Helen och Stratos producerar sin egen olivolja i näheten av Pigi som ligger på den östra sidan av ön, och säljer dem här i Sverige! Det kändes som att komma hem när jag såg all olivolja, tvålar, ouzogodis och honung från min ö♥ Så ja, plånboken blev smalare och jag gladare när jag gick ut från huset med en stor påse Lesvos-produkter i handen. Den som vill veta mer kan kolla in det här.

Till något annat, så har jag skrivit kontrakt idag för mitt nya jobb! Wohoo, i januari börjar jag, och så småningom ska jag berätta vad det är.... Så tills dess, stay tuned;)

Kommentarer
Postat av: Jojo

Jojo likes this

=)

2011-12-03 @ 23:18:25
URL: http://drulljojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0