Fem dagar kvar i Sverige

Kalispera boys and girls! Det blev lite ändring i schemat, så jag åker till Grekland nästa måndag istället för idag som egentligen var planen. Trots allt känns det väldigt bra att få vara hemma lite extra, fira påsk med familjen och umgås med nära och kära.
Igår, fullmånen till ära, hade Nadia, Albana, Bianca och jag "Twilight-night". Vi såg på första filmen, sen blev hälften av oss så trötta så de gick hem, medan jag och Bianca satt kvar och tjötade halva natten. Då sa Bianca något som etsade sig fast i mitt huvud: "Men känns det inte lite nu som detta är ditt sista äventyr?"
Hmm säger jag bara.. Å ena sidan så känns det faktiskt som Göteborg kallar på mig. Göteborg vill att jag skaffar en snygg lägenhet och jobb här. Men å andra sidan, så älskar jag mitt jobb och att bo i Grekland!
Det sliter mig verkligen i två delar. Just därför tänker jag fortsätta ignorera tanken och ladda inför sommaren, så det så! Jag längtar efter min plats i solen, i 6 cm klackar och i full gång med inspirationsmöte!! Finns det något bättre än att stå på flygplatsen med transfer-board uppsträckt ovanför huvudet med stigande förväntning på vad för folk som kommer, och spänd på om alla får sitt bagage... Mmm vad kan slå the smell of an airport??

På torsdag blir det premiär på sommarsalsa på Henriksberg, sen blir det påsk! Och tro det eller ej, men det är grekisk och svensk påsk samtidigt i år igen! Två år i rad! Detta har typ never ever inträffat i historien, så jag känner enda ut i fingerspetsarna att 2011 kommer bli ett annorluna, men kanonår!!!

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Jojo

Jag vet vad som är bättre än flygplatsen! -När vi sitter på Dodos efteråt, har äntligen fått ta av oss våra 6cm klackar och har en smarrig egenkomponerad macka i handen! :)

Känns det inte som att Lesvos kallar liiite högre än Göteborg just nu? ;)

Ge oss en kanonsommar!! :D

2011-04-20 @ 22:15:14
URL: http://drulljojo.blogg.se/
Postat av: Helena

Haha du har SÅ rätt my dear!!! Klart att Lesvos klingar högre än Göteborg..men du vet, jag funderar på framtiden! Inget tvek om saken, det ska bli en KANONSOMMAR!! Ge oss snälla gäster, mycket sol och mera Dodos egenkomponerade mackor haha=) Snart ses vi kotten!!!!!!

2011-04-20 @ 22:57:02
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0