Lesvos wild life

Det är nästan så jag skulle vilja göra en lista på djur man ser dagligen här.
Åsnor i mängder. Jag har själv vart ute och ridit två gånger. Väldigt kul är det faktiskt! Det är ju ingen vidare action, men de är ju lite oförutsägbara, som när de tvärstannar och vägrar gå. Eller när de ser någon kompisåsna i någon hage och springer fram för att hälsa och vägrar gå därifrån! Första gången red vi genom naturen i fyra timmar, och då var det Michaela och jag som slog följe. Åsnan alltså.
Nu härom dagen var jag på en kvällstur på åsna och då var det Maria som bar omkring mig! Mindre kul var det när jag skulle knyta upp repet och hoppa upp i sadeln igen och trampade i färsk åsneskit med mina vita skor..

Lite mer skrämande är skorpionerna! När jag kom hem häromdagen sprang en stor jävla skorpion runt i lägenheten helt hysteriskt! Och med stor menar jag STOR, den var nästan en decimeter lång! Inte helt ok. Men då är det tur att man har en Johanna när till hands, som kom på att vi kunde täta springan under dörren! Fram med saxen och ner med det gamla duschdraperiet, och vipps- en ny dörrlist var gjord! Hörde Hajk-mannen eka med sin värmländska i huvudet under tiden "Chip och hej! Välkomna till Hajk, idag ska vi lära oss hur man gör en dörrlist av ett duschdraperi!"

Jo, back to the animals...
När vi var på åsneturen om aftonen stannade vi på en strand och hade BBQ, drack vin och såg solen gå ner vid Turkiet. Riktigt romantiskt var det! Och ännu finare blev det när 4-5 delfiner kom guppandes i det blanka havet! Ja, det är vad jag kallar a perfect moment...

För ett par veckor sen åkte vi till en liten insjö där det det fanns massa sköldpaddor! Vi hade med oss bröd och matade dem, och de åt verkligen ur handen. Quite cool;) Annars har jag sett säkert en tio ormar, både döda och levande, igelkottar (eller pindsvin som det heter på danska), grodor, flamingos och ofcourse får och getter!

Well well, nu ska jag hem och äta, städa och åka och hämta mig kollega! Ja, jag har vart själv på den här sidan av ön ett tag nu. Men nu kommer Johanna tillbaka=) Detta måste firas, blir antagligen Blu Sky Bar, som alla andra kvällar haha...
 


Kommentarer
Postat av: Μοίρα

Du är för söt.

2010-05-19 @ 20:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0