Hundar, åsnor och de första gästerna

Up on the hill där jag bor märks det verkligen att man är i Grekland. När jag står utanför ser jag en stor dal med åkrar, åsnor, olivträd, får och hav. Tittar jag snett upp ser jag Molivos kastro, som ser ut som en stor borg byggd av lego eller nåt. Massa massa blommor över allt. För att inte tala om det mest exotiska under den här tiden av året; alla fågelskådare! Det är nästan så jag har lust att göra streck för varje ornitolog man ser längs vägarna, med kikare lika stora som kanoner. Rätt festligt. Alla, och då menar jag alla, har shorts i någon färg i brun-beige-skalan och fiskarhatt. Undrar om man kan räkna dessa till någon subkulturgrupp? Som hiphoppare där alla har bagybyxor å så vidare..?

Jag vill ha en hund har jag kommit på. Och jag vet vilken. Det finns miljoner hundar här, men på ett hotell finns det en hund som har tre valpar som ser ut som tjocka små korvar, så söta!! Jag och Johanna har döpt dem till Souvlaki, Pita gyro och Baklava. Jag vill ha Souvlaki, liten och brunfläckig. Men jag vet att jag inte kommer ha tid att sköta den och så, men jag vill i alla fall, så det så!

Nu i söndags kom våra första gäster, och japp, det startade med en flygförsening. Det var rätt pirrigt att stå där längst fram och ta mikrofonen och börja prata, men det var så kul!!! Nu är jag back on track! Ja, just nu känner jag bara lycka


Kommentarer
Postat av: Yngstemostern

Tipsa gärna Anders! Jasså, du vill ha en hönd på ditt röm?

2010-05-12 @ 10:30:41
Postat av: Anders

Jag har ju förstås blivit avprogrammerad, så jag hasar inte omkring i bruna shorts längre, men känner ändå än viss avund mot dessa tubkikarförsedda typer som strosar runt på din ö. Jag vill också se alla spännande fåglar där! Må väl och hälsa jycken!

2010-05-12 @ 22:10:45
Postat av: Helena

Ja, du skulle älska det här, massa fåglar överallt! Jag undrar lite över vad egentligen det är de ser, så jag funderar på å köpa mig en amatörkikare och ge mig ut och spana jag med=)



Yes yngstemoster jag vill ha en hönd på mitt röm! Synd bara att mitt röm e så litet..=( Men man kanske kan ha honom i badrummet eller nån annanstans=) Tycker ni ska komma hit båda två i alla fall!

2010-05-13 @ 09:56:39
Postat av: Jessi

Åh låter som du hare great! Avis må ja säga.. Låter lite småhett me fågelskådare, kanske nån hobby man ska uppta?! Hoppas allt e fint med dig!! Massa kramar från ett mulet svea!

2010-05-13 @ 11:33:24
URL: http://jayworld.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh, vad härligt det låter! Och yngstemostern tog ju orden ur munnen på mig... Fast är det schysst att ha en hönd i badrömmet,tycker du? (:

Kramar från Störstasystern.

2010-06-01 @ 20:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0