Stoppa tiden en stund tack

Jag har tittat på kalendern säkert fem gånger idag för att se vad det var för dag nu igen.. Tiden bara försvinner hela tiden! Mamma och pappa har redan varit här och åkt vidare till fastlandet igen. Det var en rolig vecka med massa grejer på schemat. Eftersom jag var ledig två dagar och mamma å pappa hade hyrt bil åkte vi runt så mycket som möjligt på the beautiful island of Lesvos. Dock var inte mina föräldrar så jätteimpade över den förstenade skogen som är den största sevärdheten här. Men när jag tog upp tre små bitar smält choklad från min väska försvann de besvikna minerna haha... Vem blir inte glad av choklad, då spelar det ingen roll att man suttit i en varm bil i nästan två timmar och kommer fram till världens ände där det ligger sten-träd på ett stort fält. (reds. anm. Ja Helena hade planerat det hela och förberatt chokladen kvällen innan ifall familjemedlemmarna inte skulle bli så imponerade trots alla odds). 

Anyhow! Tiden gick alldeles för fort. Kloster, stränder, varma källor och självklart massa god mat- så försvann den veckan! Och något väldigt överraskande var att både mamma och pappa gillade våra katter. Ja, helt rätt, mamma sa till och med innan de åkte att hälsa katterna från mormor! Och då vill jag bara påpeka att vi inte är en katt-kär familj! Vem vet, kanske skaffar de sig en kattsing hemma i Sverige..=)

Midsommar kom och midsommar gick. Jag har inte firat det på flera år så för mig var det bara bonus att vi dansade Små grodorna kring en stol på vår BBQfest vi hade tillsammans med ett annat resesällskap på vår uteplats i lördags! Riktigt dejligt!

Nu ska jag och Jojo åka och hämta upp vår vespa, Sakis som han heter, köpa pizza, åka hem och titta på en film!

Adjö! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka otacksamma storstads bor! JAG skulle gärna vilja se den döda skogen. Finns en liten bild, kanske? Fast choklad gör mig glad också... Men det där med katterna kan jag bara inte tro på. Jag tror du hittat på alltihop. Men du skriver bra! Alltid lika kul att läsa din sida... Jätte kramar från Stora Syster ;-P

2010-06-30 @ 08:16:42
Postat av: Yngstemostern

Tror inte heller på det där med katterna och min kära storasyster. Jag däremot skulle ta med mig de små liven hem!! Kram!

2010-06-30 @ 14:11:41
Postat av: Helena

Haha det är sant faktiskt! Pappa köpte till och med kattmat till dem hela tiden.. Mamma tog aldrig i dem men hon gillade dem på avstånd och sa faktiskt hälsa från mormor sen=) Kram på er!!

2010-07-01 @ 17:16:27
URL: http://brannassla.blogg.se/
Postat av: P

Jag tycker att tiden går bra som den gör. Du får inte va borta alltför länge, jag saknar dig här hemma. Letar efter en sista minuten men de finns inga billiga: 3200 endast flyg 1v, fr köpenhamn. Äntä bora!

2010-07-01 @ 22:44:29
Postat av: Helena

Jag ska hitta åt dig.. Men när ska jag kolla från??

Kram! Ps. saknar dig med!

2010-07-02 @ 18:26:57
URL: http://brannassla.blogg.se/
Postat av: Anonym

skogen bestod av max tre stubbar som fallit omkull och förvandlats till sten.dom låg i en djup ravin där det var hett som ...katterna var faktiskt ovanligt söta,särskilt makis.lesvos är en jättefin ö med hur mycket som helst att se.man behöver en bra guide och det hade vi.

2010-07-03 @ 17:43:55
Postat av: Helena

Mamma de har ju blivit förstenade av en kemisk reaktion för flera miljoner år sen, det är ju ett fenomen! hihi=) När kommer ni tillbaka? Jag saknar er! Hur har ni det i Marmara?

2010-07-05 @ 10:20:53
URL: http://brannassla.blogg.se/
Postat av: Moster Sola

Jag tror inte heller på det där med katterna. Men passa dig för att ta dit yngstemostern. Gör det om du vill bli av med dom, katterna alltså. Jag hör att du har det bra. Jag kan förstå din lilla turistgrupp i den förstenade skogen. Jag har varit med om ngt liknande med ett berömt guldtak i Prag. Vi var nog inte heller så impade. Plus att vi inte hade en så bra guide med choklad. Det hade hjälpt. Många kramar

2010-07-06 @ 07:45:03
Postat av: moster sola

Det var inte ens i Prag.Det var i Innsbruck. Så mycket hade fastnat och gjort stort intryck på mig.

2010-07-06 @ 22:19:06
Postat av: moster sola

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! MÅNGA KRAMAR!

2010-07-11 @ 19:56:55
Postat av: Helena

Tack så mycket moster Sola!!=))

2010-07-12 @ 09:53:38
URL: http://brannassla.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej Helena.Stort GRATTIS på DIN FÖDDELSEDAG.Både Mamma och jag är lite ledsna att vi inte var med dig på din stora dag men jag lovar att vi skall fira den så fort du kommer hem eller om vi kommer till lesvos på september.

2010-07-12 @ 10:37:11
Postat av: Helena

Hej pappa! Tack så mycket! Vi får fira sen i höst istället! Ju mer tårta desto bättre!=)Ha det så bra! Kram!!

2010-07-12 @ 19:40:41
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0