Ska man behöva känna sig otrygg?

Har inte världen gått för långt när man ska behöva känna sig rädd och otrygg på en jord som skapades åt oss? Vad är nästa steg, var det tänkt att vi alla ska gå runt med en pistol i bakfickan för att våga ta sig hem på kvällen?
Jag blir så arg och ledsen när jag tänker på hur någon kunde mörda en oskyldig flicka på bara 18 år! Det är fruktansvärt att något sådant kan hända.. Hundra meter från hemmet, men hann aldrig hem..

Hela Hjällbo sover. Jag åker igenom där nästan varje dag, men nu känns det grått och tyst. Inga som har samling på bron. Inga kids som hänger vid Pressan (som inte ens finns längre, men folk hänger fortfarande kvar där), det känns som det är något som är fel. Och det är det ju. En person saknas och kommer aldrig mer tillbaka. En mördare går lös. Det gör mig spyfärdig.

Jag vill inte behöva känna mig rädd när jag ska gå hem. Jag vill inte att nån ska det! Men nu är det förstört. Jag hoppas verkligen och innerligt att polisen ska ta fast den skyldige och att detta aldrig aldrig ska hända mer igen.
Alla mina tankar går till familjen som drabbats av den här sorgen och hoppas på att även Hjällbo ska vakna igen..

God natt

Kommentarer
Postat av: Jessi

Ja veeet! det är förfärligt! Jag mår också illa av det hela, jag kan bara inte förstå det!!!!Helt galet hur svea blivit. Men klart vi e ju tryggare här än i andra delar av världen. Men om det ser ut såhär nu, hur blire sen??!!



<Btw, kunde inte komma ut genom dörrn idag, inget litet snölass du skickat med fedex ;)

2010-01-07 @ 09:28:03
URL: http://jayworld.blogg.se/
Postat av: LadyDi

Så trist, det är så fel. Må hon vila i Frid <3 Uppe bland änglarna.

2010-01-11 @ 22:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0