Ut med det gamla och in med det nya!

Är du en av dem som säger tjugohundratio eller tvåtusentio? Kom att tänka på detta.. På nittonhundratalet var det inget snack om hur man sa gällande år, varför finns det inget bestämt sätt hur vi ska säga nu? Hur som helst! Idag är det sista dagen på 2010, och jag säger faktiskt tvåtusentio! Ikväll blir det middag med vänner, oxfillet och massa champagne! Lite annat smått och gott åker säkert ner med! Kanske blir det utgång efter 12-slaget, det får vi se.

Året som gått har varit ett händelserikt år, halva tillbringade jag i Grekland och halva i Sverige. Något som jag inte räknat med att lära mig var till exempel att köra vespa! Sjukt kul är det, även om man känner sig som ett ägghuvud när man har världens oläckraste hjälm på sig! Men men.. Hellre bortkommen och bortkörd än omkommen och överkörd!
Något annat som inte var mina planer för 2010 var att bli katt-fan! Japp, har klappat dem, hållt dem och saknar dem gör jag fortfarande!
Jaa, 2010 hade nog världens roligaste sommar! Jag hade världens roligaste jobb, och glad har jag varit största delen av året, så det är nog ganska bra poäng!
Men nu kommer som följer, min egna lilla tradition;
"Detta hade Helena tänkt göra 2011"-lista!
  • Lära mig Bachata och bli inte bara bra, utan grym
  • Utnyttja mitt gymkort mer och bli ännu mer fit 4 fight
  • Skaffa mig ett jobb som gör mig glad
  • Fokusera mera
  • Dansa mer, älska fler och skratta ännu mer (jaja, detta var mitt mål för 2009 med, men det lät ganska bra;)
Förra årets mål nådde jag med vill jag påpeka! Snacka med åsnor gjorde jag till och med! Och ja, de är envisa, nästan envisare än mig.. Vad lärde jag mig då av detta? Jo, att om man drar och drar och drar åt ena hållet så går det till slut, eller så blir man sittandes och skrattandes helt galet!
Så sist men inte minst vill jag önska er alla där ute i världen ett bra slut på 2010 och en kanonbra start på 2011!


Kommentarer
Postat av: Jojo

Jaa världens bästa sommar! (Och världens snyggaste hjälmar) :) Tack för att jag fick chansen att lära känna dig! Kraaam!

2010-12-31 @ 17:16:33
URL: http://drulljojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0