En reseledare i off-season

Vad gör en sådan? Hmm.. Jo hon lagar mat, städar, diskar, tvättar, skottar snö, bakar, gymmar, söker jobb och småler för sig själv vid tanken på någon gäst eller incident som hänt under sommaren. Hela dagen lång. Tur att jag har ambitioner! Känner hur det brinner innom mig! Jag vet att nåt är på G, känner det hela vägen ut i hårtopparna! Men exakt vad vet jag inte..
Hur som helst! Helgen som gick var hur kul som helst! Lördagen hade jag Glögg-kväll här hemma med vänner, glöööögg, godis, lussekatter och spel! Sen försvann den lördagen. Söndagen var jag och Nadia på allas vår favorit grekrestaurant, nämligen Mykonos så klart! Så himla god mat! Vi åt en kall pikilia och en grill pikilia, och på ren swedish betyder det en tallrik med tex tzaziki, chtipiti, melidzanasalata, vindolmar och oliver, och en tallrik med lammkotletter, bifteki, souvlaki och ännu mer tzaziki ofcourse! Delicious!!

Förra helgen försvann ju alldeles för fort den med! Lördagen tillbringades i Alingsås för världens-bästa-syskon-kväll! En massa god mat åt vi där med, och vin! I Alingsås delar man en flaska vin på två personer för att glasen är så stora, tillskillnad från Göteborg, fick jag förklarat av restaurangägaren haha! Gott var det i alla fall, och kramp hade jag i kinderna hela söndagen efter en hel kvälls skrattande! Kom helt osökt att tänka på att det är rätt lustigt att det skiljer nästan exakt en decimeter mellan oss fyra syskon! Tripp, trapp, trull och Maria! haha=)

Alla dessa ambitioner i mitt huvud gör det klart lite svårt att somna vid någorlunda normal tid. Jag har inte lagt mig förrän 1-2 sen jag kom hem för tre veckor sedan.. Ett kvällsjobb skulle jag behöva. En röd prick har jag by the way fått i mitt öga idag! A prick in the eye is never nice! 

Här kommer en bild från min dag:

    
Walking in a winter wonderland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0