Solen log och folket log tillbaka

Vilket bra dag idag! Först ett par timmar hos frissan för en renovering; lite sommarsoliga slingor och uppklippning för att lätta huvudet med en sådär två kilo! Nice! Dagen följde med några viktiga telefonsamtal och sen hade jag tänkt dansa, men blev tvungen att fika med Nadia och Meri istället! Solen har ju vart framme och smilat i flera dagar nu så jag kände att det var dags för en date. Jag log mot mot solen. Solen log tillbaka. Så höll vi på i ett par timmar medan (äckel)-fiskmåsarna flög omkring ovanför våra huvuden ända tills det började bli kallt och solen bestämt sig för att försvinna bakom huset. Japp, idag var första dagen på en uteservering!

Är det inte lustigt hur människor förändras när solen lyser? Alla blir mer öppna, glada, slänger av sig kläder och kastar sig glatt över solglasögonen bara för att helt oförskämt kunna stirra på alla andra som är glada och har slängt av sig sina kläder utan att bli upptäckt bakom dess mörka glas..? Fantastiskt!
Finns det något bättre än en knökad uteservering en solig eftermiddag?♥




Meri med en stor capuccino och raggarsolglas;)


Jag och Nadia med Kopparmärras famous ass i bakgrunden

 

Inte många dagar kvar nu tills jag far söderut, men så mycket att fixa innan dess! Igår var jag och mamma i stan för att handla en massa. Det blev inte en massa, men jag fick en för tidig födelsedagspresent: en klocka! Jättesnygg verkligen! Idag har jag övat att se vad klockan är, det finns nämligen inga siffror och jag har inte haft en klocka sen jag var typ sju år! Mamma och pappa tyckte det var på tiden att jag lär mig att komma i tid nu när jag snart bli 25! Antar jag..? Himla praktiskt att ha faktiskt, men att den ser ut som ett snyggt armband makes the trick, jag kommer aldrig att komma för sent igen, jag måste ju kolla på hur fin den är hela tiden haha!


That's it! Nu ska jag hoppa i säng och fortsätta läsa om Madonna (en SÅ himla bra bok som hennes bror Christopher Ciccone skrivit) och sen ska jag sova ända tills jag vaknar!
Cherios!! 


Kommentarer
Postat av: sääändra dii

ååhh va härligt det ser ut! i k-holm är det knapert med uteserveringar än så länge, men det kommer. ännu ett sign att jag borde flytta till gbg heheh. lägg ut en bild på klockan, vill se!!

2010-04-15 @ 20:55:22
Postat av: Miss H

Jamen FLYTTA HIT babes!! Du kommer inte ångra dig! Uteserveringar, solen som skiner, folk överallt, glass i stora lass, jalla jalla!!!=))

2010-04-16 @ 17:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0