Senaste nytt från Lesvos

Ja, ön med många namn, lika stor som Öland och Orust ihop (om det nu säger nått haha) är precis där jag nu befinner mig. I söndags landade jag på Mytilini flygplats vid femtiden och träffade där två av mina kollegor efter en sightseeing genom hela Grekland. Göteborg-Rhodos-Thessaloniki-Mytilini, yes I've seen it all!
Jag och Johanna hämtade upp våran bil och körde sen efter John till Plomari, den näst största staden här. En jättemysigt stad alldeles vid havet. Vi kollade hotellen i två dagar, lärde oss allt möjligt och åkte sen upp till Molyvos där jag nu sitter på kontoret och ska börja göra i ordning alles. Molyvos är en häftig stad med bara massa gamla stenhus, ser ut som Gottlands stadskärna ungefär (har ju för sig aldrig vart där, men kan tänka mig det), branta backar everywhere och rätt dött eftersom det är en turistort nu för tiden. Väldigt fint, men jaa, fortfarande en spökstad.

Allt verkar väldigt bra, känner att detta kommer bli en bra sommar! Önskar bara att det blev lite varmare så man slapp hacka tänder om natten, men om nån månad ska jag tänka på de här dagarna när jag svettas i mina pumps och skorta då jag säkert kommer önska att det kunde blåsa lite;)

Nu ska jag ta i tag med lite saker här, sen ska vi kolla runt, åka upp till borgen som ligger högst upp på berget, hitta nån supermarket und so weiter!!!

Hoppas ni har det bra där hemma!

♥♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: P

De låter bra, jag ska komma och klättra på borgen :)

2010-04-28 @ 11:31:50
Postat av: H

Vad bra!! Du skulle gilla den.. ser ut som din "svarta borgen";)

2010-04-29 @ 10:44:20
Postat av: Sandra

Skönt o höra att du verkar ha det bra!! Men saknade dig här på festen :( Blev riktigt lyckad! Talk to ya soon! Love

2010-05-03 @ 17:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0