Påsken enligt Helena

Påsken is all about lamm. Lamm lamm lamm, ja jag älskar lamm! Brorsan kom på en idé hur man skulle få folk att inte äta kött, nämligen att skriva små personliga saker om tex lammet i köttdisken, typ "Det här är Lukas. Han älskar att sova länge på morgonen och springa omkring med sina kompisar i hagen." Haha det kallar jag CRUELL!! Jag ser inte kött som att det kommer från nått sött litet lamm, utan tänker mig mer att det är en pice of meat som bara ligger i affären och väntar på att bli tillagad. Var det kommer ifrån vill jag inte veta.

Hur som helst! I år var det både svensk och grekisk påsk samtidigt och det händer inte så ofta. Månen ska vara i rätt postition och solen ska vara i en annan. Jag vet inte riktigt hur det ligger till egentligen, men nu var det i alla fall påsk samtidigt! Vi gjorde en kombination och åt allt möjligt som man bör på påsk, färgade äggen röda och bjöd hem mormor på middag! På kvällen var vi i grekiska kyrkan, väntade på uppståndelsen som alltså är klockan 23.00 i Sverige och tände ljusen från prästens ljus som sägs komma från Jerusalem. Lågan alltså, inte prästen.
Sjukt mycket folk hade kommit dit så ungefär hälften fick stå utanför kyrkan. Väldigt kul tycker jag i alla fall, alla killar har kostym och det är ju inte helt fel=)

Sen bar det iväg till Tranquillo! Och där var det hur mycket folk som helst! Jättebra musik verkligen ända tills de stängde. Det roligaste var nästan en liiten incident som hände där. Jag stod och höll mitt glas i handen och sjöng med till salsalåten La vida es un carnaval när den kortaste tänkbara killen kom fram till mig och försökte dansa salsa! Han höll i min handled eftersom jag höll i glaset, försökte snurra mig och såg väldigt glad ut. Grabben var ungefär 150 och jag var väl ca 178 med skor! Jag försökte hålla mig för skratt och dansa med, men inte så lätt när Bianca står bredvid och nästan dör av skratt. Ja, det såg nog minst sagt komiskt ut.




La vida es un carnaval



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0