Happy shiny people

Dagarna går så sjukt fort! Endast FEM dagar kvar i Sverige, om jag nu kommer kunna ta mig ner till Grekland genom all vulkanaska som flyger i luften! Är det inte helt sjukt vad lite man vet om jorden? Och inget kan man göra åt det! Människan tror hon kan allt, men när Moder Jord hittar på sina hyss står vi där som en skock skrämda får. Inget man kan göra för att påverka! Som coachen skrek när jag och Nadia var på FC Spartas fotbollsmatch  "Kan vii påååverkaa deeet?!?!" på ren gubb-göteborska (nä helt korrekt, varken Helena eller Nadia visste vad spelarna höll på med. Sparkade lite på bollen. Typ. Men de hade i alla fall snygga ben! reds. anm). Nä, kort sagt vi kan inte påverka det!

Helgen som var gick väldigt fort den med! Mamma var på SPA i tre dagar, så på fredagkväll satt jag och pappa och tittade på Troja, åt upp en hel Marabouchokladkaka (yes mandel-russin ofcourse!) på cirka fem minuter innan filmen ens hade börjat;) 
I lördags hade vi see-ya-later-partyMykonos och sen vidare på Tranquilo! Det var verkligen hur kul som helst! Jag är så glad att alla kom, men arg på mig själv att jag glömde ta ett enda kort! Jaja, ni får maila över lite bilder på er sen så jag har nåt att skratta åt i sommar!♥
Maten var supergod som vanligt, men servitören var ju en art för sig själv. Jag blev ganska irriterad på hans dumma kommentarer hela tiden. Frågade Bianca om hon fyllt 18 (ja hallå eller, vi var alla runt 25!), tog bort tallrikarna innan vi hann äta upp, ville att vi skulle beställa efterrätt innan vi hunnit svälja maten och som the prick over the i fick jag en kanna i ryggen! Jag tror männsikan slängde den på mig med flit! Sen kunde han inte ens räkna ut vår nota! Haha lite komiskt ändå..

På Tranquilo var det som vanligt fullt drag! Nästan fullare faktiskt, med tanke på att lika många människor stod utanför i kö och väntade på att komma in som det var där inne, och då var det redan knökat! Vi dansade som galningar och drack stora drinkar a la Caribbean-style, tills det blev världens bråk utanför. Typ en fem killar sprang efter varandra och sparkade ner varandra tills polisen kom. En pikébuss, en bil och en ambulans. Jag mår så dåligt av sånt så jag fortsatte dansa istället. Det var ganska bra, för då var dansgolvet helt tomt=) 



I söndags hälsade vi på störste-bror och alla barnen som har blivit så stora! Tvillingarna är riktiga charmtroll, men söta är de allihop! Bigsis, Eddie och Elin var oxå där som en väldigt trevlig överraskning♥

Ja, kort sagt har jag haft en väldigt händelserik och väldigt väldigt bra helg!! Nu kan jag stå upp och sova efter 10-timmars passet på jobbet idag! Ska bara ladda över lite musik till min nya jättejättefina iPod nano som jag även den fick i för tidig födelsedagspresent av världens bästa föräldrar!

Godnatt Sverige!!

Kommentarer
Postat av: Jojo

Ja denna moder jord! ja säger då det! dags för NZ att börja återvinna mera! =) hoppas du kommer iväg till chreeeeekland och jag till sverrrrrige!

2010-04-21 @ 04:21:12
URL: http://jojoonthemove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0