Jag vill ha...

Location: Göteborg
Dagens artist: Kings of Leon



Ge mig ett sådant som finns på bilden där uppe så blir jag mycket glad. Och en sån som finns där nere så jag har något att åka i när jag åker och handlar mat.



Nej, jag vill inte leva livet a la Anna Anka, men seriöst, vem vill inte leva the dream med ett vackert stort hus och en bil som går snabbt, är lila och helt enkelt skitsnygg? Jag skulle då inte säga "nej tack, jag tror jag står över!"
Den där Jante och hans lag som alla pratar om till höger och vänster, var det inte väldigt typ 70-tal?? Vad jag vill minnas har jag alltid fått höra i skolan att man ska kunna marknadsföra sig på ett bra sätt, sälja sitt varumärke och ständigt vara sitt bästa "jag". Eller har jag fel?
Jag vill ha en massa pengar, jättefina bilar, berg av kläder. Jag vill  jag vill jag vill! Mediocre, no thanks.
Jante- släng dig i väggen! 

Kom att tänka på en reklam som visades på tv när jag var liten. En mamma, pappa och deras barn åker i en gammal bil längs lansvägen och sjunger "Vi ska önska runt i ring, önska kostar ingenting. Tänk vad man kan ha det bra, säg vad du vill ha!" Och då svarar barnet en ny bil. Föräldarna bli sura och stannar då upp och säger "Din lilla materialist! Nu får du hem!"

Isn't that cute?

Kommentarer
Postat av: Maria

Hi, hi, kom just att tänka på när du var ca 6 år, och berättade om en kväll ute på stan i Grekland; först hade du en lång och snabb utläggning om folk och fä, eldslukare mm, sen kom något som jag fortfarande använder mig av ibland:"...sen sa det bara PANG! Å så blev allting rosa..." Man såg i dina ögon att det var det bästa du varit med om i hela ditt liv. Är det kanske något liknande du vill uppleva igen, undrar syster Djup Analys? :)

Kram!

2009-11-06 @ 16:48:53
Postat av: Helena

Hahaha det har jag inget minne av! Men det lät väldigt kul=) Undrar hur det såg ut när allting blev rosa..? Det måste jag absolut testa igen;) Kram kraam!!!

2009-11-10 @ 13:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0