Tankar en måndag

För det första slog det mig alldeles nyss att jag har två rubriker i rad som innefattar ordet måndag. Mmm det är ju anmärkningsvärt bara det.
Nu sitter jag här och försöker få ner ett par rader medan håret torkar en aning så jag kan föna det, sedan ska jag hoppas på att drömfén snart kommer och strör somnpuder på min nos så jag somnar i någolunda mänsklig tid. För att jag ska kunna vakna på en helt omänsklig tid imorn så klart. Klockan sju. Vem kom på att man ska börja så tidigt egentligen? När jag blir kulturminister och bästis med statsministern (då kan man ju undra varför jag inte satsar på att bli statsminister istället för enkelhetens skull, men det kan jag tala om att det vill jag verkligen inte. Alla tycker nåt om en sådan, och ofta är det inte bra saker. Är han inte för höger är han för otrogen eller nått annat.) Ja, hur som helst, när jag blir bästis med mister minister ska jag flörta mig till sena mornar, eller två timmar till på dygnet.. Hmm vet inte riktigt vilket än. Vi får la se! 

Idag, måndag trots allt, var det riktigt trevligt att åka hem med spårvagnen. På Kungsport hoppade det på en farbror i bruna manchester byxor som satte sig bredvid mig. Jag slutade hacka tänder av kylan (ja, män har trots allt högre kroppstemperatur) och som pricken över i:et satt han och nynnade på nån sång hela vägen tills jag skulle stiga av. När jag väluppfostrat sa ursäkta för att gå av, hoppade han upp och sa Ja men självklart!
Så om du, manchesterbyxefarbrorn, av nån händelse skulle råka läsa detta, tack för turen! Du är då en go gubbe på ren göteborska!

Nu är klockan kvart över läggdags och den här nattugglan ska torka håret hoppa ner i sängen och sova gott ända tills hon vaknar. Antagligen tidigare än en människa borde.
Godnatt! 



Kommentarer
Postat av: Tina

Ååååh jag är ett sånt fan av din blogg!! Jag tror jag såg dig häromdagen och jag blev alldeles till mig men jag vågade inte komma fram och hälsa. Skulle du tycka att det var okej?



Kram Tina 37

2009-05-12 @ 18:52:15
Postat av: Johanna

Go kommentar ovan! =)



Jag saknar Beppe jag... Han var så mysig...



Ikväll är det biopremiär och Johanna ska allt vara där! =)



Allt bra annars hemma?

2009-05-14 @ 02:33:50
URL: http://jojoonthemove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0