EU-val och snart karneval!

Ja, högst upp på dagordningen i min hjärna finns två kategorier:
1. EU-val
2. Karneval


EU-val... Det va ett himla tjöt om det här stackars valet! Den ena gubben efter den andra slänger upp sitt vita leende på varenda stolpe och ber alla att rösta på just honom som om han ville bli Lucia eller nåt! På radion pratas det inte om något annat än att vi borde rösta. Ja, det är ju näst intill människans uppgift här i livet; att yttra sin röst när man ändå får! Kan nån vara så snäll och tala om för mig vad det här valet är för något?? Vad är det vi ska rösta på/ för/ emot?? När jag var yngre och inte tycktes mogen enligt lag att få göra min röst hörd var jag så besviken, men nu när jag får och kan så årkar jag inte engagera mig! Jag skulle kunna säga shame on me, men än jag tycker faktiskt det är SHAME ON SWEDEN! Mer information i lång väg innan borde skickas ut till alla så vi kan förändra något här i världen. Det är ändå vi som betalar det mesta inom EU!

Till något roligare... Karneval! Jaaa på lördag är det äntligen karneval i Hammarkullen! Det bästa som händer vår kära stad under hela året! Lite grejer man aaalltid måste göra på karnevalen är att dit, eftersom spårvagnarna är överfulla så man kommer inte på. Man måste vara där i god tid så man ställer sig på bästa platsen så man ser alla snyggingar i färgglada dräkter, stövlar med bjälror och svettpärlor i pannorna. Muy importante, eller hur Nadia?

Sen tillhör det mina vanor att köpa en kebab från ett av de kurdiska eller turkiska stånden, medan jag alltid funderar på att köpa en souvlaki för att stödja grekiska föreningen... Eller en langos från Ungern eller pirog från Chile...
Sen gäller det att vässa armbågarna och knö sig in bland allt folk vid scenen, sätta sig där och låta musiken tala. Varje år poppar samma tanke upp i min hjärna "Helena, nästa år ska du börja att dansa där och inte sitta här och ångra att du aldrig började när du var liten". You only live ones. Eller...?



Bailando caporales da da dam di di daa....♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0