Ytterligare några äventyr

Nu blir jag alldeles yr, dagarna bara går och går! Idag är det torsdag har jag just konstaterat och bankkontot börjar likna en alkis innan bidragen trillat in... tom och desperat. Eller desperat och desperat.. Snarare förvirrad vart alla pengar tagit vägen! Ikväll är det i alla fall fest på skolan, lite som inspark, för nu har alla nya zeeländare kommit tillbaka från sina sommarlov, och då har vi blivit lovade pizza! *Jummie* 

Från måndagen till tisdagen nu i veckan var vi på äventyr i Golden Bay. Höjdpunkten för måndagen var något jag fortfarande känner mig rätt stolt över: nämligen att vi fiskade lax med kastspö och jag drog upp en alldeles själv! Jajamensan, djur- och naturintresset fortsätter blomma!

 



Min alldeles egna lax!


Andra saker vi gjorde var till exempel plocka frukt och titta på en källa med världens renaste vatten, eller Te waikoropupu Springs som det egentligen heter (där det var superduperviktigt att man inte pillade i vattnet.. men Sandra, den olydiga lilla råttan stoppade glatt ner handen och kände på det kalla vattnet i alla fall!)

 


Tisdagens höjdpunkt var en jättevacker strand med massa sanddynor. Fast det bästa var ändå alla sälbäbisar som bodde där! De var så söta och posade glatt för våra kameror som knäppte av en så där tretusen kort ihop! Hela området i Golden Bay var jättevackert, fullt med kullar, får och vatten. Jag väntade bara på att små hobitar skulle poppa upp, eller att de jättelika träden skulle dra upp sina rötter och promenera iväg.


Living la vida loca..eller?



     


Förresten, kom på vad jag ska göra om jag får tråkigt nån dag; gräva mig en grop tvärs igenom jorden, för då kommer man upp i Sevilla i Spanien! Hur coolt är inte det då!?!




Feeling happy feeling glad,
caus I've got sunshine in a bag

Kommentarer
Postat av: Anders

Nu även fiske. Du går från klarhet till klarhet.

2009-03-07 @ 10:14:31
Postat av: Britt-Inger

Vackra bilder du lagt upp flicka lilla!

2009-03-10 @ 05:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0