Tre dagar vid Nelson lakes

Im alive!

Det där med att vakna på rätt sida gick riktigt bra den här gången. De tre dagarna ute vid Nelson lakes var hur kul som helst! Vi bodde i ett litet vandrarhem, Red deer lodge, som låg som i en dal mellan snötäckta berg (ja, du läste rätt, snötäckta!) och Nelson sjön. Riktigt vackert var det!
När vi kom fram gick vi en liten vandring, tittade på ålar och lyssnade efter fåglar. Kvällen spenderade vi i vårt vardagsrum som innehöll en massa fåtöljer, öppen brasa och ett tiotal stirrande hjorthuvuden på väggarna. Jättemysigt! 
Några satt och läste framför brasan, vissa gick ut och gick, och jag, Hanna, Elinor, Viktoria, Evert och Erik spelade kort. Erik fuskade på poker, Hanna och Elinor hade egna regler, Viktoria flörtade (av misstag?) med läraren, Evert skrattade och jag passade på att vinna spelet=) Eller nått i den stilen...

I torsdags besteg vi Mount Robert, på 1800 meter tror jag det var. Så framöver kan jag skryta med att jag har bestigit två berg! Det började med fint väder, men sen när vi kom upp på toppen var det snö och svinkallt! Jättefin utsikt var det, kändes som man var med i Sagan om ringen (ja, i den snutten där de går över berget och fryser halft ihjäl så klart).

Det absolut roligaste ever var ändå igår, för då åkte vi till Buller river för rafting!!! Det var fruktansvärt kul, kunde aldrig tänka mig att det var så roligt! I början var det lite småforsar och då skrek vi alla för fulla halsar, men sen kom riktiga forsar, alltså riktiga forsar! Våran båt välte i den värsta forsen och jag, Sandra och Hanna hamnade under och visste nte var vi var. Men vi överlevde och skrattade galet i chocktilstånden vi befann oss i en himla lång tid efteråt.

Efter alla strapatser åkte vi tillbaka hem till Nelson och slutade med indisk mat, jummie!!! 










=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0