Min nya hobby

Nej, det är inte att klä mig som skogsmulle och vandra upp för varenda berg jag ser. Riktigt såå frälst har jag inte blivit. Men när vi inte är ute på adventures eller är ute och gör stan osäker så brukar vi gå på Nelsons biograf! De har nya filmer hela tiden och plus att det är jätebilligt, ungefär 45-50 sek! Så nu utnämmer jag mig själv till filmresencent a la Nils Petter Sundgren!
Dagen till ära tänkte jag resencera den senaste jag såg, nämligen Slumdog millionaire. Vad den handlar om kan ni läsa nån annanstans, men jag kan bara säga som så att den var jättebra! Dock trodde jag att det var en feel-good film, (som någon hade berättat), och när jag satt där uppladdad med cola och choklad tappade jag lusten helt och satt istället med en klump i halsen. Riktigt rörande var den. Musiken var så himla bra, ska absolut köpa soundtracket!
 

Poäng: HHHH



Andra filmer jag sett är:
Australia HHHHH (Andra gången jag sett den nu. Wonderful!)

Revolutionary road H (Störd film med Leo DiCaprio och Kate Winslett. Vill du bli förvirrad- se den!)

Benjamin Button HHHH (Alla som någonsin vart kära i Brad Pitt blir nyförälskade, I promise!)

He´s just not that in to you HHHH (Så himla rolig, en riktig feel-good film på riktigt!)

Shoppoholic HHH (Kul film där man blir väldigt shopsugen!!)

Son of a Lion HH (Film från Pakestan. Väldigt gripande och bra!)

Valkyrie HH (Film om andra världskriget. Kan inte vara annat än tråkig. Jo, spännande var den väl!)

Nu är det bara två veckor kvar på hela äventyret här nere på
Aotearoa (Jepp, I do speak Maori;)... Vi håller på att plugga med våra final projects för fullt. Jag, Sandra, Annica och Elin har världens bästa grej på G... Men tills nästa onsdag är det en hemlighet......


Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Håller med dig fullkomligt om Australia, Benjamin B och Slumdog Millionaire (har inte sett de andra) Kanske skulle jag ge Slumdog M ytterligare en bokstav. Fem A:n i mitt fall.



Vi ses snart!!

2009-03-31 @ 13:27:46
Postat av: Maria

Va lustigt! De tre ovan av vår moster nämnda filmer står överst på min Vill Se lista och efter era rescensioner får de stå kvar där. Tills jag sett dem,alltså.



Kram så länge!

2009-04-01 @ 21:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0