Ingen rolig dag alls

Nu är jag så trött, så trött! Igår var vi ute och hajkade vid Cabel bay, och visst var det jättevackert, men jobbigt! Vägen ner fick jag svinont i knät så jag fick glatt gå till apoteket och köpa mig en stödsocka när jag väl kom hem igen. Glad att jag överlevde dagen la jag mig i sängen och sov, med dunkande ben och smått frossa. Vaknade idag som en solstråle- not!  Kvart över sju ringde klockan och Helena steg upp på helt fel sida, muttrade något och åt sina flingor.

Dagen bestod av att bestiga Mount Everest, höll jag på att säga, men det var bara Mount Arthur idag (pheew). Fruktansvärt ont i benet och pissregn hela dagen. Jag frågade mig själv gång på gång vad detta hade med kulturturism att göra hela vägen upp till 1800 meters höjd. Inte en jävla aning. Det absolut bästa var att få duscha i en varm dusch när vi kom hem. Lycka!

Jo, jag vill tillägga att jag såg ett spännande djur. En brun ankliknande fågel som sprang som en galen struts. Den hette tydligen nått som lät som wäka på nya zeeländska. Hmm...?

Imorn ska vi ut på tredagarstur vid Nelson lakes. Jag har bestämt mig för att vakna på rätt sida imorn, så jag ska la försöka hålla mig till mitt rosenöra inatt, om jag inte får kramp och vänder mig om! Snark..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0