I DID IT!!!!!

I söndags gjorde jag det... Jag vet, jag lovade ju att inte göra det, men jag var helt enkelt tvungen: JAG HOPPADE FALLSKÄRM!  Och det var det absolut roligaste jag gjort i hela mitt liv! Visst var det också det äckligaste, men så himla värt det! Den första halvsekunden i luften var som total strömavbrott i hjärnan; alla signaler bara stängdes av och en liten röst långt inne ifrån skrek: "Helena, vad faan är det som händer nu???" Men efter den hundradels sekunden var det så fruktansvärt kul! 4.500 meter rakt ner, fritt fall i nästan en minut och därefter gled vi omkring i cirka fem- sex minuter.
Snacka om att jag inte kunde sova natten efter, kändes som jag dansade på moln!






















Finns inga ord att beskriva denna dag... *kärlek*


I eftermiddag ska vi iväg på tiodagarsturen, jajamensan, Kulturturismklassen goes
Expedition South Island!
Men innan dess ska Nyz Zeelands premiärminister komma till skolan och inviga den nya byggnaden, och självklart vill han trräffa de svenska eleverna, sa vi ska snällt sta uppradade och le at mr John Key!


Kommentarer
Postat av: the other skydive-girl

FY FAN VAD VI E BRA! LA LA LA!!!

2009-03-16 @ 23:46:55
Postat av: nadia

Jag blir pirrig i magen bara jag ser bilderna och läser ditt inlägg! :D



Helt otroligt haha!

2009-03-17 @ 07:20:58
Postat av: Lisbeth

Jag kan förstå dig. Johan sa att det var det häftigaste han har varit med om. Jag skulle nästan kunna tänka mig att göra det också! Fast jag tror nog att jag kan flyga, bara jag flaxar med armarna.



Ha det skönt, så ses vi så småningom. Ni kommer väl hem ungefär samtidigt, du och Johan?

2009-03-18 @ 18:32:35
Postat av: Maria

Holy cow! Du har ju blivit aldeles tokig, Lillasyster! Det var verkligen på tiden ;)!



Kramar Storasyster.

2009-03-19 @ 08:58:34
Postat av: Solveig

Ja. ja du får väl inte vara sämre än några få andra tokiga kusiner. Mattias sa att det var häftigt, men att han nog inte skulle vilja göra om det. Mattias, Anna o Rasmus är just nu lite närmare dig, men ändå långt ifrån. I Japan. Säkert bra där med. Vilka jättefina och häftiga bilder. Jag trodde inte du var en så´n skogsmulle. Ha de´! Ska bli roligt och höra dina berättelser här hemma sedan. Många kramar från moster.

2009-03-20 @ 16:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0