Två helger och lite mer

Det är inte lätt alla gånger att vara head of the house, arbetande kvinna, trädgårdsmästare, kock, studerande och samtidigt hinna göra fransk manikyr lite då och då, och gärna skriva på sin blogg också! Men nu tänkte jag göra ett tappert försök till en uppdatering!



Över midsommar var jag i Stockholm och hann med både det ena och det andra. Jag, Sandra, Hanna och Elinor hade verkligen en riktig buissy weekend. Vi åt lunch, var på middag/fest och lärde känna massa roliga och trevliga människor på själva midsommar. Sen var vi ute och testade på nattlivet in the capital of Sweden. Och ja Elinor, jag ska ringa dig på jobbet någon dag och säga "Hej det här är Helena och ringer från Göteborg, Sveriges framsida", och då ska du svara "Oj, då måste det vara viktigt eftersom du ringer till Skandinaviens huvudstad!"  Haha ja, Elinor sa alltså detta till mig en fem gånger så nu måste jag ju helt enkelt göra det en dag när hon minst anar.

Vad som mer hanns med på det tighta schemat var en sväng till Grönalund, där de spelade in Musikkrysset med Gynning och Berg! Kul att se dem live! Men roligast var ändå att åka attraktionerna ofcourse, och att nästan se Dogge my love Doggelito! Ja, jag såg honom i alla fall på storbildskärmen och hörde hans röst, för han försvann i folkmassorna.
Samma kväll var jag, Maria och Veronika ute på ett ställe som jag inte skulle glömma vad det hette, men det har jag ju självklart nu gjort! Ah! Tror det hette typ Balken, eller Bjälken eller Stocken.. Nått med trä var det iaf och riktigt kul var det! Så kul att det slutade på ett PITAGYROSSTÄLLE, och då var lyckan gjord- I love Stockholm

   


Fröken Rubensson och jag i kärlekstunneln




Grönan, som dom säger där uppe...



Midsommar-middag med nya och gamla vänner


En riktig guidad tur a la once-reseledare-always-reseledare fick jag av min söta Emma med! Så himla kul att se henne! Vi har inte träffats på lite över två år, men det kändes som igår! 

   


Sen försvann den helgen och sen har det bara rullat på! Mamma och pappa har åkt till Grekland och just därför står jag i som en galen hemmafru just nu. Har just vattnat blommorna i trädgården, lagat middag (väldigt stolt över min kyckling sto fourno faktiskt), diskat och tvättar nu en maskin tvätt. Ja mamma, du skulle bara veta, jag hinner inte med nått annat! 

Denna helgen firade vi brorsan som fyllde 26! Grattis grattis!! Det var full rulle och massa gott...♥  
Sen var det barndop i söndags! Störstebrors lilla Lina Viktoria döptes i Långareds kyrka, så söt så söt!


Hela familjen, som blir större och större...=)


Nu är det redan tisdag och snart kommer Nadia hem från Bulgarien med! Ska bli kul, har saknat henne sjukt mycket! Jobbet rullar på som det ska, trots att det är 27 grader ute så klarar vi det rätt fint=) Men snart är det lördag igen och då blir det sola och bada i piña colada!
Tranquillo, någon...?





♥♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Miss Rubenstrumpa :)

Hallå i götet! Smälter ni oxå bort?

Nu ska jag jobba sista dan innan lite ledigt och det ska bli så skönt. Finns typ inget att göra här ändå. Kom ditt usb fram på posten? Tyvärr fick inte alla mina bilder plats, men det får vi lösa på ngt sätt. Kan ju bränna de sista på skiva? Ha en bra helg! kraaaam

2009-07-02 @ 11:49:38
Postat av: Elinor

Än har jag då inte fått något samtal på jobbet, inväntar förväntansfullt detta ;)

2009-07-11 @ 19:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0