Snurrande och virrande

De senaste dagarna har jag vaknat med konstant huvudvärk, det är helt enkelt för mycket tankar som bubblar omkring där inne samtidigt! Ex-jobb a la Porto Carras som jag håller på med i slutspurten, stressa hem varje dag för att hinna gå på nått pass på gymmet, hinna titta lite extra på mamma och pappa som snart lämnar mig ensam i Svearike. Ojoj.. Men på fredag ska vi åka på SPA med jobbet, vilket inte är himla jobbigt! Jättekul ska det bli rättare sagt!
Veckan efter åker jag till den kungliga huvudstaden för att fira midsommar med mina scarfar som jag inte sett sen Nya Zeeland, så det ska också bli sjukt kul! Tänkte passa på att träffa en å annan kompis när jag ändå är där.. Det blir ju inte att jag hänger i 08 så värst mycket, så man får la passa på!

Helgen som var gick rätt fort! I fredags var jag ledig så då var jag och manoula mou i Ullared. Som vanligt kom vi ut med fler påsar än vad vi hade tänkt och mindre pengar än vi nånsin kunde tro. Men det var lite tanken, innerst inne!
Sen följde en väldigt lugn helg med filmer, träning och plugg. Jo, rösta gjorde jag också. Jag gick verkligen in för det faktiskt (känner mig rätt stolt) och letade reda på vad alla partier tycker och tänker om diverse frågor. Läste stadgar och andra punkter till höger och vänster litterary speaking. Sen lutade det åt ena hållet och så trillade jag dit. Ungefär så gick det till. Punkt slut.
 
Jo, nationaldagen var det ju också, vilket har komma att ge en lite så där nyårs-press. Man ska ha kul. Man ska göra något bra. Man ska göra något minnesvärt. Kort sagt: man ska göra något bättre än vad de gör i Norge. Bara för att liksom. Vem vet, kanske blir det en lika stor grej som i Norge i framtiden, men just nu känns det fånigt att bli tillsagd att fira nåt som ingen i hela Sveriges land vet vad som firas. Gustav Vasa gjorde nåt bra. Typ. Eller inte..?
Jag säger bara  viva la Sverige 365 dagar om året isället! Sen att Grekland har två nationaldagar och firar båda lika mycket som ens egen dag är ett kapitell i sig=)







Kommentarer
Postat av: Jojo

eleni! spa alltså! sånna privilegier har vi minsann inte på City Groove! :P några planer på att åka till grekland snart?

2009-06-13 @ 00:08:12
URL: http://jojoonthemove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0