La vida es un karnaval

... Y me gustaría a bailar!!!!

Dagen som jag väntat på så länge har passerat, lika undebar som varje år. Vädret var kanon, maten var hur god som helst, danserna var fina, musiken var medryckande och Helena somnade lycklig! Japp, karnevalen var FANTASTISK, like always! Själva tåget började en timma försent (som alltid), men sen gick tiden så sjukt fort! Dagen bara försvann och nu är det 363 dagar kvar tills nästa gång! Men låt oss först spola tillbaka bandet... Rewind...... Hammarkullen, the place to be, här kommer nu foton från lördagen och El grande karnaval!


   



Karnevalsänglarna..?

   



Karnevalslegänden=)

   



Libertad- mina favoriter sen barnsben

*La vida es un karnaval*


Den senaste veckan har verkligen många saker pekat på att jag börjar bli gammal. För det första så tar folk studenten nu. Hmm känns som det var igår, men nope, det var hela FEM år sen jag stod där på trappan och hoppade med min vita mössa och skrek, log brett medan solen blänkte i min vackra räls som ofrivilligt satt kvar tills veckan efter kalaset.
Förra lördagen när Nadoula och jag var påväg till Nivå började vi prata med en tjej på bussen som skulle till Razzia... Whata beep är Razzia liksom..?min tid hette det Kompaniet och var heaven on earth. Nä, kanske inte riktigt, men det hette i alla fall inte Razzia!
När jag räknar på fingrarna så är min äldsta brorson snart 13 år! Hur är det möjligt?! Jag var nyss 13 och klottrade "424-brudar 4 life" på skolböcker, skolkade från gympan och smet in till stan på bambarasten för att vara först på Din Sko:s skorea. Jadu, Dijana vad hände egentligen..? Du fick dina Buffaloskor, men nu vet inte ens dagens ungdommar vad Kompaniet är för nåt! Ja tänk vad man lärt sig på ynka 24 år! Säger som nån en gång sa: "Vi är inte unga och fräscha länge, vi är bara jävligt fräscha!"  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0