Giamas!!

Skål på er där ute i världen! Här sitter Helena och dricker Retsina och lyssnar på Mamma Mia! Det är ljust ute fortfarande, maten som gjordes blev god och livet leker! Jojominsann, hon har bokat sin biljett till Grekland nu, 11e augusti! *Lycka

Inför ett öppet köksfönster stod jag och vrålade  "suuuper truuuper solar ska få se mig i mitt livs koncert" eller hur den nu går, i takt med att fläskfilén fick sin gyllenbruna färg. Ja matlagning är riktigt kul med bra musik till. Även städning faktiskt. Music makes the world go around!

Nu ska jag fortsätta skriva på min blivande best-seller... Inget avslöjat än, förutom att denna kommer bli bra!
Funderar på att skriva den som en serie på bloggen.. Vore kanske en kul idé? I know not...
Men jag vet med säkerhet att det är lördag imorn och då blir det Nivå!!! Wohoo!!! 

Här kommer ett bevis på varför det är så gött att bo i Göteborg. Inte nog med att det är en vacker stad (förutom när det regnar kors och tvärs, för det finns nog ingen stad som regnar så som det gör här. Hur man än håller paraplyt blir man blöt. Ja, believe it or not men det regnar underifrån här), utan humorn liksom ingår, lika självklart som vi säger bamba.

 
Göteborg i ett nötskal

Något annat, på tal om Göteborg, som jag personligen tycker är ett skämt är Gamla Ullevi. Först hade vi bara Ullevi. Sen byggdes en ny bredvid, och då blev den Nya Ullevi. Sen revs Gamla Ullevi. Och vad gör man då?
Jo, bygger en ny Gamla Ullevi! Som klart inte kan heta Nyare Nya Ullevi, utan Nya Gamla Ullevi! Om jag var Stockholmare eller nått annat skulle jag kastat huvudet bakåt och asgarvat. Men det är jag inte.
Därför är jag bara förvirrad.


Louloudaki mou omorfo 
♥♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Jojo

Klart det heter bamba! Vem har någonsin sagt något annat? Och den som sa det ignorerar vi bara..!

Gott med grekland i augusti! Jag får min dagliga dos av grekland iom mina pitas som jag står och gör till en sjudundrans massa människor! Tsatzikin rekommenderar jag varmt också!

2009-07-30 @ 07:31:17
URL: http://jojoonthemove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0