Way down under

Idag ar det mandag och nastan en vecka sen jag akte hemifran Svearike! Fast det kanns faktiskt som jag vart borta mycket langre! I lordags morgon tog jag, Anna, Mikaela och Jessica bussen hit till Nelson. Det tog typ sex timmar hela resan langs ostkusten. Det var jattefint landskap verkligen, och konstigt! Forts kandes det som vi akte pa vagen mot Olofstorp, bara massa hagar och sma kullar. Sen helt plotsligt kom det stora berg overallt, med tort gras och serpentinvagar precis som i Grekland. Och hux flux e man i Anderna. Inte for att jag har vart i Anderna, men jag kan tanka mig att det ser ut sa! En massa far fanns overallt och kolsvarta kor och inte ett enda hus sa langt ogonen kunde na!
Jo, jag sag massa salar oxa! Jag har aldrig sett salar innan, forutom i Slottskogen typ, sa det var jattehaftigt!

Idag var varan forsta dag i skolan har pa NMIT, och det verkar bli jattebra! Imorn ska vi till en Maoriby for att bli valkomnade och valsignade av maorierna. Da ska det gnuggas nos!!
Sen ska vi sova over dar, sa jag var ivag och kopte en sovsack idag. Haha kommer verkligen bli en skogsmulle efter detta.. vandrigsskor, sovsack och ryggsack! Watch out people, snart kommer jag hem och gar med i Scouterna och gor upp en lagereld i tradgarden. Haha NOT!

Vad gor ni dar hemma? Hur var det pa Smogen mamma och pappa? Hur var jullovet Eddie, var det nan sno sa du kunde aka pulka? Hoppas allt ar bra, tanker pa er!

Folket har ar verkligen jattetrevliga, ar helt overaskad! Alla hejar och pratar med alla, ar allmant trevliga och glada! Sa 10 poang till nya zeelandarna, fast deras himla engelska ar ju helt oforstaelig! Kanske darfor jag tror dem ar sa trevliga haha, who knows...

Nu ska jag hem och sova strax, ar fortfarande ratt trott efter resan faktiskt!

Keep on shining!!!!
Adios!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0