Trott pa att va trott!!

Idag ar det femte dagen jag ligger hemma och ar sjuk, sa himla trakigt!! Jag var till och med hos lakaren idag, men han sa som vanligt att jag ska vila, ta det lugnt och ata panodil istallet for mat..typ sa.. eller aa... Men jag ar sa uttrakad pa dessa graa vaggar i mitt rum nu!! Ja, mitt rum bestar av fyra graa vaggar, varav en ar fondvagg med en lite morkare skala gra. Jag har hangt upp min lila sarong i fonstret och en rosa pa garderoben sa det ar liite liv i af! Jag maste ha min lila terapi=)
Idag morse var jag i alla fall med nar den nya turismbyggnaden skulle valsignas. De tror har i staden att det var odet att vi swedish people kommit paddlande i var kanot (ja, maorierna sager att alla som reser kommer i kanoter) anda fran Sverige just nar sjalva turismbyggnaden i skolan stod klar! Sa var klass var lite hedersgaster pa dagens cermoni, som skedde i gryningen klockan kvart i sex.
 Vi var cirka en 70 pers som gick efter prasten eller vad man ska kalla honom, medan han sa massa pa maoriska, skvatte vatten och sjong! Resten av oss foljde efter och tog pa alla vaggar for att lamna "our spirits in the walls"
Riktigt haftigt var det nar vi alla ropade som svar: tiiina... taj ki ee!!

Well folks, det ar typ vad som hander just nu. Jag forsoker bli frisk genom glada tankar och choklad=)

Vad hander hos er?

Kommentarer
Postat av: Maria

Stackrs syster yster! Det låter inte kul att du är sjuk! Fast det kanske inte är så konstigt, med tanke på den långa resan i kanot. Men choklad och panodil... det låter ju inte som nån bra kur. Frukt, grönsaker, riktig mat och frisk luft vore kanske bättre. Har dom inte gott om aloe vera? Det ska ju vara nyttigt att dricka, fast kanske inte så gott. Vi har det bara fint, fast vädret är trist. Jag har haft ett par home parties med produkterna från mitt jobb. Urkul! Det blir nog mer sånt i framtiden.

Krya på dig nu och ha det så bra!



Kramar, Storasyster.

2009-01-20 @ 15:17:56
Postat av: Ann-Britt

Hallaja! Lyssna inte på din syster. Lyssna istället på din yngsta moster som är mycket mognare och mer erfaren än söstra di. (Som för övrigt också alltid är lite krasslig)



TA EN REJÄL OUZO I STÄLLET FÖR EN MASSA LÖJLIG HÄLSOKOST!



Kram från A-B, Anders, Eva-Lill, Allison och sist men inte minst Nelson som tycker att det verkar vara ett schysst place du är på.

2009-01-21 @ 15:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0