Kultur hela dagen lang



Vi har verkligen en jobbig vecka framfor oss har pa NMIT, Nelson Marlborough Institute of Techlology. Idag upptackte vi konsten i Nelson, imorn ska vi upptacka mat, och pa torsdag tror jag det var, ska vi pa vinprovning! Fy sa jobbigt! Det ar det som ar grejen med att plugga kulturturism pa Nya Zeeland; man ska ut och upptacka allt och prova pa allt som man kan gora som turist! Jag angrar inte en sekund att jag akte tvars over jordklotet, trots jetlag, forkylningar och allt man fick pa kopet!
Idag akte vi som sagt runt med var lilla buss for att kolla pa konst. Forst akte vi till en konstnar, for att kolla pa hennes attilje och fina tradgard.....

   


 

Oj, nu visade Sandra precis mig hur man sätter på svenskat tangentbord! Grymt, nu kan jag skriva åäö!!

Ja, som sagt.. Efter vi blivit inspirerade att skaffa oss ett hus vid havet, massa blommor i trädgården, en fin hund och att göra det man känner för, åkte vi till WOW- World of Wearable Art. Det är ett museum där de visar upp kläder som konstverk. Hur häftigt som helst! Det var kläder gjorda av tops, kläder sydda med silvertrådar, kläder som föreställde fåglar, träd och och andra häftiga grejer! Brevid fanns en utställning med fina bilar. Jag e inte sådär jätteintresserad av bilar precis, men de var väldigt fräcka! Trodde aldrig att jag skulle lägga upp en bild på en bil på min blogg, men man ska aldrig säga aldrig=)

Nu stänger de bibloteket om fem minuter så jag får ta och skynda mig.. Ikväll ska vi kolla på American history X, får se om den är så bra som alla säger. Igår var vi på bio, en ny film med Kate Winslet och Leonardo DiCaprio, Revolutionary Road. Den var sadär... Nja, konstig is the word...
Nu ska jag hem och äta jordgubbar, sova lite mesimeri och ladda mentalt inför lördagens REAGGEFESTIVAL!!!


Kommentarer
Postat av: Elinor

Ja du Helena än sålänge har ju veckan varit stentuff, speciellt igår med att plocka upp mat längs med vägen till en picknick för att sedan ätas vid en vacker plats. Eller idag med både öl och vinprovning, men dock så intressant och lärorikt. Nu är det bara att ladda din krassliga hals inför kareoken ikväll :).

2009-01-28 @ 04:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0