Hippie-town


Katedralen i Nelson


Idag kande jag att det var dags for lite update fran varma Nelson. Ja, staden som har samma namn som yngste-mosters katt ar ett riktigt laid back stalle, en riktig hippie-town! Okej att man e pa andra sidan jorden och tog for givet att allt skulle va upp och ned, men det ar verkligen annorlunda! For det forsta sa gar typ halften av befolkningen barfota ute pa gatorna. De kor pa fel sida (vet inte hur manga ganger jag statt som ett fan (supposed to pronounce as fawn;) vid vagkorsningar och kollat at alla hall och anda rakat ga ut framfor en bil haha... Och inte nog med det, overgangsstallen ar ett kapitell for sig! Nar man trycker ner knappen och det val blir gront har man cirka tva sekunder pa sig att kuta som fan (alltsa fan pa riktigt) till det konstiga tut-ljudet innan det borjar blinka rott igen. TUR att man inte har rullator!

Andra saker som ar upp och ned ar mjolkpaketen. De ser ut som stora tvattmedelsdunkar i roliga farger, och pa star det inte hur mycket fett det innehaller, utan hur mycket som inte innehaller fett, typ 98%!

Allt ar valdigt stort har pa natt satt, jordgubbarna, korsbaren, for att inte tala om de gigantiska magnolierna som vaxer utanfor skolan! Blommorna ar som salladsskalar! Fargglatt over overallt, sa det kanns som man ar pa Liseberg nastan. I like it a lot!!! Massa massa blommor overallt! Mamma, du skulle verkligen gilla det!


Ett gulligt hus vi akte forbi med Dubbeldeckaren igar


Maten ute ar god och ratt billig. Igar var jag, Sandra, Elinor, Hanna och Viktoria ute och at stora stekar som man fick steka sjalv pa en liten stensak. Sa himla gott!!! Mitt nya favoritstalle att kaka lunch pa ar annars Subway dar man far en stor baguettmacka for 3.90, alltsa inte ens 20 spann! Me likey....


En massa kott...;)


Vad det galler min forkylning, lydde jag allas rad, en kombination av natt starkt, massa frukt, ipren och lite sol pa det gjorde susen! Och efter gardagens Gypsyfestival och galet dansande kanner jag mig mycket battre!  


Varan strand

Thats all folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0