Bussen rullar vidare

Idag rullade kulturturismbussen vidare mot nya äventyr. Målet för dagen var Sealord, alltså en fiskfabrik! Det var väl intressant, eller så där.. Det roligaste var nog kläderna vi var tvungna att ha på oss! Vit/blåa byxor och skjorta, stora tunga gummistövlar och som toppen på moset- hårnät! När vi kom in i fabriken började den manliga delen av arbetarna att jubla, så man kände sig nästan som en apa i bur haha...


Våran kulturturismbuss

Igår hade vi alkohol på schemat. Dagen började klockan tio med ölprovning på ett gammalt bryggeri. På eftermiddagen åkte vi till ett stort vinplantage för guidad tur och vinprovning. Inte helt fel det heller.

 


Dagen innan..hmm, tisdags blir det.. Då var vi först på ett stort bärplockningsfält. Där blev vi avsläppta med fyra glassburkar som skulle fyllas med stekande sol i nacken! Jag gjorde som mamma brukade säga när jag var liten och stoppade de flesta (eller iaf en del) i munnen hehe...


Mmmmummms....

Vidare for vi till ett ställe för att köpa grönsaker. Efter det åkte vi till ett ställe där de rökte och sålde fisk! Själv köpte jag mig en makrill och en glass gjord på riktig frukt!
Sedan åkte vi till ett jättefint ställe vid en flod för att käka lunch; sallad, fisk, bröd, avokado, äckelmusslor (som jag faktikst smakade på, känner mig stolt:), och till efterrätt våra handplockade hallon. Allt lokalproducerat och jättegott!


Lunch vid floden

Nu är klockan strax fyra, och om en timma blir vi upphämtade igen, för då ska vi ut till Rabbit island för BARBEQUE på stranden!!!

Adios muchachos y muchachas!

Kommentarer
Postat av: Nadia

Allt verkar helt underbart, samt väldigt roligt!! Jag hoppas du tar massa kort så vi får se här hemma. Saknar dig!! kram kram

2009-02-01 @ 10:38:45
Postat av: Nadia

Dags för uppdatering, det är nu tredje dagen jag är inne utan UPPDATERING!! :) Miss u!



Puss puss

2009-02-03 @ 22:35:35
Postat av: sandra DEE

ho ho ho. Helena!! Jag vill inte göra meer idag! Lets go, lets go, lets go ner på stan! O bio ikväll, OH YES.

2009-02-04 @ 01:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0