Om jag vore en skogsmulle...

...Då skulle jag sjungt Haleluhja hela natten lång. Ingen elektricitet, ingen dusch förutom en kallvattendusch på stranden. Inte en spegel fanns så langt ögat kunde nå, och tur var väl det, för jag kan tanka mig att man inte va så jäkla läcker. En riktig hit var utedassen som faktiskt kunde spola och hyllan av madrasser som vi sov på. Som pricken över i:et fick vi lagom till läggdags reda på att det finns mer pungråttor än människor på Nya Zeeland, så det var inte så kul när jag sprang så fort jag bara kunde i mina pyjamasbyxor till toaletten mitt i natten. Ja, I think you got the picture, och så gröt till frukost på det! Helena gillar inte gröt. Helena gillar varmvattenduschar. Helena gillar att sova med kudde och så långt ifrån sandmygg och pungråttor som möjligt. Men, Helena hade så otroligt KUL!!! 

Ja, vi var alltså på ett tredagsäventyr i nationalparken Abel Tasman. Första dagen gick vi 13 kilometer till stranden där vi skulle sova och vara. Vi lärde oss hur man försvarar sig mot främlingar och inkräktare med spjut a la maoriteknik. Asgrymt! Vi stod på stranden och skrek och pekade med våra spjut. Till slut hade vi en hel publik som tyckte det var underhållande som satte sig ner med ölburkar och applåderade.
Andra saker vi gjorde var att kolla på lysmaskar i en grotta, lärde oss hur man använder plantor som medicin och höjdpunkten: the waka, alltså paddla kajak! Det var verkligen hur kul som helst! Vi såg både sälar och till och med en pingvin som badade!
Igår paddlade vi hem igen i ösregn, men med en blandning av Sjörövar Fabbe och Havet är djupt gick det rätt bra ändå.
När jag gick där i regnbyxor, vindjacka, keps, luva, osminkad och allmänt o-Helenaig, och regnet bara forsade ner längs kinderna tänkte jag bara "Nu skulle Peter allt se mig.." Haha... Ja brorsan, jag klarade mig juuust fine!!! 

Kanske är det så att jag aldrig blir en Skogsmulle trots strapatser på Nya Zeeland. Ingen bonde fann jag mig i Lidköping heller till somligas förtret, så jag får väl nöja mig med att vara mig själv, och hoppas att ingen försöker förvandla mig mer igen!

Nu ska jag hem och packa väskan igen, för nu gott folk bär det av till Australien i tolv dagar!!! 

So, Australia, here I come!!!

Ps. Det är alltid kul med kommentarer..=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser man på! Det verkar ju finnas hopp om dig i alla fall ;-) Visst är det kul med natur. Jag är nästan lite avundsjuk när man sitter här hemma med termometern visandes 13 grader under noll. Ha det kul i AUS.



Anders

2009-02-14 @ 10:28:48
Postat av: Anonym

Åå,det låter ju jättehärligt! Jag håller helt med föregående talare (skrivare?). Fast jag tycker naturen är härlig här trots (eller tack vare)snö och 13 minus. Förra veckan var det sportlov, så det var bara att packa korv, ved och snowracers och bege sig till närmsta backe. Snacka om motion! Och ljusterapi på samma gång.



Ha det så jättebra i Australien, och sköt om dig!



Jättekram, Big Sis

2009-02-15 @ 15:09:04
Postat av: P

Hahahahha, jag kan inte föreställa mig dig med scout-outfit ute i skogen :) men jag ser fram emot när du kommer hem så vi kan gå på långa hajker i vättlefjäll tillsammans :).

2009-02-16 @ 19:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0