Lite uppdatering kommer lastat

Jajamen Nadia, du ha rätt, dags för uppdatering från lilla Nelson!
Efter en jobbig helg, fyllt med fest, festival, grillfest och lite katastrofer började veckan med helgdag! Japp, lediga på måndagen för då var det Nelson anniversary day!
Men låt oss ta det från början...

I fredags blev det spontanfestande på våra stammisställen; Royal och Little Rock. Nattens höjdpunkt var ändå när jag, Sandra Dee och Michelle kom hem till vårat krypin. Vi rostade lite mackor (eller rättare sagt brände, som vissa av oss gjorde), och det hela slutade med att brandlarmet gick på! Mikaela ryckte upp kökslådan och drog fram en sked i högsta hugg, precis som det var det mest naturliga i världen! Hon hoppade runt omkring i lägenheten och försökte nå brandvanarn, men nådde inte upp så hon gav då skeden till mig istället. Jag tog den utan att tänka och fortsatte med vad det var hon höll på med. Sandra ska man då inte ha nära vid katastrofer, hon sprang bara runt och sa att det tjuter haha.. Till slut slutade det tjuta efter att Mikaela viftat med en handduk! Sen skrattade vi så vi tjöt...nästan högre än brandlarmet=)

Lördagen var vi på stranden och då badade jag första gången! Very nice! Sen var det Reaggefestival på kvällen. Det var en härlig blandning av folk, allt från indi-wannabes till reaggegrandpa´s, och så ett gäng svenskar då!

Söndagen var en lugn dag, men slutade med grillfest hos en jazzmusiker.
I måndags var det som sagt helgdag, och då hände ingenting, förutom att jag och Anna shoppade och fikade.

Igår var första dagen ever i skolbänken. Vi fick ett uppdrag; att göra en typ av miniguide för var sitt område på sydön. Nu är det klart och vi är till och med nöjda!

Nu ska jag hem och äta mackrill (min nya favoritmat) med potatissallad, sen blir det bio ikväll:
Australia!!!


Kommentarer
Postat av: Nadia

Hahahah, ja vem har sagt att det är lätt att rosta mackor. Det kräver sin kvinna :P Tack för uppdateringen =) Känns skönt att veta att du är ute på nätet ;) kram!!

2009-02-04 @ 07:38:47
Postat av: sandra DEE

hahah jag dor! fan va kul du skrev om brodrosteriet! vart att dela med sig. nu borjar vi visst, cheerios!

2009-02-05 @ 00:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0