Im in love

Sydney ar min nya favoritstad i hela varlden! Har finns ALLT! Hoga byggnader, vatten, parker, China town, Little Italy, folk overallt! Just nu sitter jag, Sandra och Johanna pa internet i ett stort shopingcenter nere vid Darling Harbour, en jattemysig stor hamn. Det finns verkligen sjukt mycket att shoppa och det ar sjalvklart sjukt svart att lata bli!
Vi har verkligen varit aktiva har i Sydney. Igar gick vi upp tidigt och akte med en sightseeing dubbeldeckare runt staden. Vi hoppade forst av vid operahuset och tog tusen kort som tvattakta turister. Hoppade pa en annan buss och for till ett Zoo. Och ja, jag sag kangerur, pingviner och koalabjornar och massa andra haftigta djur!
Sedan gick vi pa akvariet som lag vagg i vagg och kikade pa hajar, rockor, krokodiler och massa andra blotdjur!
Nar dagen var slut var vi likasa, sa da akte vi hem till vart rum som vi delar med fem andra. Sen blev det mat och lagg dags!

Trots att jag verkligen alskar den har staden ska vi lamna den ikvall. Da far vi vidare till Melbourne dar vi ska stanna i tio dagar innan vi flyger tillbaka till NZ. Spannande!!!

Over and out from Sydney

Kommentarer
Postat av: eddie

jag ska leka med en kompis

2009-02-18 @ 15:11:44
Postat av: solveig

Hej! Det verkar som du trivs bra "därunder". Se nu till så du inte träffar på nå`n bra långt där borta. Eller förresten gör det. Det skulle ju vara ett bra resmål. Jag har hört av väldigt många att där ska vara så fin natur mm. Ha de´gött! Kram Moster Sola

2009-02-19 @ 14:08:05
Postat av: anders

Naturintresset fortsätter att blomma ser jag :-)

2009-02-20 @ 11:53:08
Postat av: Nadia

Hej min lilla nyponros! Saknar dig en massa! Sydney låter helt underbart, hur är Melbourne?



massa kramar!

2009-02-20 @ 21:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0