I come from a land down under

Var ar egentligen Crocodile Dundee?? Var har Savage Garden tagit vagen? Hugh Jackman var ar du?? Jaa har har man nu vart ett himla bra tag utan att se en enda australiensare man kanner! Hopplost! Tydligen gjorde Hugh Jackman succe igar pa Oscarsgalan i alla fall! Sjalv var jag pa stranden sa jag missade hela kalaset.

Kom att tanka pa att jag skrev att vi larde kiwisarna att sjunga Helan gar.. Sjalvklart var det australienarna och inte nya zeelandarna jag menade! Vad ska man gora, down under makes my brain go ravioli!

Idag ar det kallt, bara 22 grader, sa nu sitter vi har och funderar pa vad vi ska gora. Imorn ar det sista dagen har, och da ska vi upp i Melbourne tornet (som vi forgaves har forsokt hitta... hur svart kan det va: den hogsta byggnaden i staden.. man kan ju undra!) Sen nar vi val hittat och bemastrat det ska ga till Queen Victoria Market, en jattestor markand som liknar Marrakesh litegrann. Imornkvall kommer det att vara musik och eld och allt vad det var, sa det ska bli kul!

Nadia, jag tog ett kort pa en buss till dig. Jag holl pa att skratta ihjal mig nar jag sag den, sa jag var tvungen att fota skylten pa den. Den skulle namligen till GLEN IRIS!! Haha jaa, det finns ett stalle som heter sa har.. Glen Iris... jajamen!!

Na, idag blir det nog ingen beach, jag ska nog kopa mig en spanakopita istallet och dromma mig bort ett slag=) Jaa, overallt har i Melbourne, och framfor allt St Kilda finns greker och italienare! Kanns som hemma!!! Var inne pa ett sacharoplastira haromdagen och pratade med en trevlig liten tant. Ja du Melbourne, jag gillar dig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ser fram emot bilden på bussen haha. Så det är där mamma gömmer sig =) Kul att läsa att du har det bra! Hoppas du tar kort på annat än bussar ;) KRAM KRAM

2009-02-24 @ 20:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0