G'day mate



Nu har vi vart i Melbourne i sex dagar! Det ar fortfarande massa brander har, 208 personer har dott och mangder av hus har blivit forstorda. Det kanns anda valdigt overkligt for jag har inte kannt av nagot alls! Forsta dagen, i tisdags, nar vi steg av taget tyckte jag det luktade brannt, men mer an sa har jag inte markt av. Pa tal om tisdags nar vi akte hit... Vi ville resa billigast mojliga sa vi tog taget, vilket tog tolv timmar! Vi reste hela natten sa det var ganska ok, forutom att det var SVINKALLT! Jag hade capribyxor, linne, t-shirt, bada mina trojor, luva, scarf och en handduk runt benen men anda skakade jag nar vi antligen kom av taget. Men nu ar det hur varmt och skont som helst!

Jag vet inte riktigt var jag ska borja.. Vi har sjalvklart vart inne i stan och forsokt att inte shoppa. Staden ar jattefin, men jag tror anda jag gillar Sydney mer. Anyway.. Vi bor i en forort som heter St. Kilda som ligger typ 20 minuter fran stan med sparvagn. Badat har jag inte gjort an, for nar jag tankte gora det en dag sag jag en jattestor blamanet sa jag ville inte utmana odet. Jag har ju en tendens av att aka pa allt och lite till, sa jag blev kvar pa land!

Igar var vi pa fodelsedagsfest hos James, en kompis till Johanna. Det var jattekul, och roligast var nog nar vi forsokte lara kiwisarna att sjunga Helan gar... Det gick sa dar. Sen blev det utgang pa stan och natten slutade med att jag och Sandra fick varsin brollopstarta i en fin forpackning dar det stod Michelle and Craig's wedding pa. Jadu, Melbourne ar en rolig stad.

Nu ska jag snart hem och ta pa mig bikinin och bege mig till stranden. Jag hade tankt lagga upp bilder fran bade Sydney och Melbourne nu, men mitt talamod klarar inte av det.. Den har datorn var den segaste jag sett!

Vad hander dar hemma? Finns det nan sno kvar??

Cherio!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0