Antiken har kommit till Nelson



Ja, jag kan inte fatta att tiden gar sa fort! Redan en manad har gatt sedan jag packade min vaska och for till Landvetter!
I fredags var det en stor dag har, namligen Waitangi dayungefar som nationaldagen. Ingen visste riktigt vad det var, eller vad man borde gora, forutom att vara ledig och ga ut och festa! Vi i klassen var bjudna till Maoribyn for cermoni, och sjalvklart var vi inte sena med att promenera dit, klockan tio pa morgonen i hettan. Och da ska jag saga att vi hade vart ute dagen innan pa nagot som kallades Bob Marley Tribute (utan att jag horde en enda Bob Marley lat). 
Men i alla fall, det var jattekul i Maoribyn, halva Nelson var dar och det var en harlig blandning av folk!

Igar var det en annan stor dag, Sandras och Mikaelas fodelsedagsfest, och inte vad for fest som helst, utan Togaparty! Vi var en 25 pers, alla kladda i lakan och full rustning! Valdigt lyckat=) Efter festen kom jag hem och rostade mig en macka, utan att brandlarmet gick pa den har gangen, sen sov jag som en prinsessa...


En av mina nya outfits! Jobbigt, finns hur mycket klader som helst har!


Waitangi cermoni utanfor the marae


..Firade Waitangi med en stoor latte, och sa har fin va den!


Jag och Vickan a la antique de toga 


KulturTurism all dressed up


Fodelsedagsbarnen Sandra Dee & Michelle


Sandra och jag gommer oss i buskarna


Elin och Jessica var 300, fast bara 2=)

Ja bilder sager val mer an ord, sa ni kan nog tanka er att folk stirrade pa oss nar en hel klass kom marcherande i toga pa gatorna! Hur kul som helst!

Nu pa tisdag ska vi ut pa adventures in the national parks! Da ska vi hajka och paddla kajak! Ska bli jattekul verkligen, och mer om det kommer senare....
... so, stay tuned!





 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0