Vaddå sömnproblem

Jag har helt klart sömnproblem. Antibiotika säger jag bara! För det första värker det i hela kroppen så jag kan knappt ligga ner. Sen håller alla dessa röster på att tjöta i mun på varandra inne i mitt huvud! De är olydiga små monster som aldrig vill gå å lägga sig, jag blir tokig! Men när vi väl somnat, rösterna och jag, så har jag haft sjukt konstiga drömmar. Som i natt drömde jag först att jag blev skjuten till döds av en galning med hagelbössa. Sen drömde jag att jag var flygvärdinna på något halvtaskigt flygplan som var halv fallfärdigt. Inte nog med det; jag hade minst sagt halvtaskiga skor också! Jag hade inte råd att köpa några snygga pumps så jag hade helt enkelt mina ballerinaskor och så hade jag klistrat på svarta kartongklackar och blått silkespapper runt omkring själva skon!
Dessa detaljer va!
Då ska jag inte nämna vad jag drömde häromdagen, att jag passade Eddie och tappade bort hans barnvagn på spårvagnen. Jag blev hysterisk, medan Eddie lugnt sa att han skulle gå på hypnos på ett Aromaterapi-ställe så att de kunde tala om var vagnen var! Ja, whats up with my brain liksom!? Är det möjligt att man kan få knasdrömmar av medicin?

Ibland känns det allt bra att ha en egen blogg där man kan skriva precis vad som helst. Typ om sina knäppa drömmar. Vet inte vem det kan intressera, men jag kan ialla fall släppa dem då! 

Till något helt annat.
Jag hörde igår på nyheterna att den största vattenförgiftningskatastrofen någonsin äger just nu rum i Bangladesh. Åtta miljoner människor dricker dagligen detta vatten från pumpar som de borrat, utan att veta att vattnet innehåller arsenik. Först får de blåsor på händer och fötter, får svarta och vita fläckar över hela kroppen. Till slut sprids det till organen och de dör i cancer.
Då förstår man hur liten man är i världen. Finns inga ord att beskriva en sådan katastrof. Fågelinfluensan, svininfluensan och ekonomiska kriser. Folk kommer att DÖ för att de inte får rent vatten. Det är sjukt. Riktigt sjukt!

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Skjuten med hagelbössa och tappa bort vagn å allt det där var väl ingen fara, men HALVTASKIGA SKOR!!!! VILKEN MARDRÖM!!!!!!!!!

2009-08-07 @ 21:50:55
Postat av: Helena

Ja det var en RIKTIG mardröm! Jag var helt kallsvettig efteråt.. tänk att man inte ens kunde få ett par halvfina pumps ens en gång!

2009-08-08 @ 01:37:20
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0