Stuck in Budapest

Jag trodde nar jag steg upp imorse klockan sex att "vad harligt, snart ar jag i Grekland.. Snabbt gar det oxa, till skillnad fran att aka till Nya Zeeland!" Men icke sa nicke! Klart att det skulle handa mig..strandsatt i Ungern! Nar jag mellanlandade har i formiddags hade just mitt conectade plan lyft, sa ganska pissed off gick jag till informationsdisken och fick da reda pa att nasta plan till Grekland gar klockan 23.05! Jag blev inte sa jatteglad, men lite kompensation fick jag, typ att sitta har in the Lounge och surfa gratis, fa fika, drinkar, glass och kolla pa Wild Wild West dubbad till ungerska!

Som tur var var borjade jag prata med mannen bakom mig i kon som oxa skulle till Thessaloniki, vilket slutade med att jag och han har vart pa sightseeing i Budapest hela dagen! Vi har sett slottet, massa fina byggnader, massa superduperlyxiga hotell och fikat ett par ganger! En valdigt fin stad ar det, och manniskorna ar verkligen hur trevliga som helst!

Nu ar det bara tva timmar kvar tills vi lyfter, har da varit har i Ungern pa denna lilla mini-weekend i hela tio timmar! Jag skulle latt kunna sta upp och sova just nu... Mamma och pappa kommer och mőter mig kl 01.30 főr att sedan aka hela tva timmar till my paradise, Nea Marmara.

Ah, Madonna Madonna.... Queen of pop, grym som fa, snygg och jaa grym pa alla vis! Hennes konsert pa Ullevi i sőndags vad fantastico!!! Trots sporegn var det sa sjukt kul! Nadia och jag stod dar i varsin regnponcho som blev riktiga vaxthus i varmen och sjőng főr fulla halsar!
Hon far betyg HHHHH och ett bonus h for den otroligt braiga remixen pa La isla bonita!
Nu ska jag fortsatta att snegla pa filmen och ta mig en flaska whiskey tillsammans med de andra jetsetarna!

Cherio!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltid en massa äventyr! =) Det är så typiskt haha. jag är glad att du kom fram till slut. Nu är det snart min tur att åka ner! Längtar!!

2009-08-12 @ 22:35:01
Postat av: Jojo

Va fasen Eleni! Under den tiden hade du nästan kommit halvvägs till NZ ju! =P Hoppas du har det gött i pitaland! =)

2009-08-17 @ 09:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0